Vad fan hände?
Vad fan hände?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hade för ovanlighetens skull avverkat ett par kilometer i motionspåret ikväll. (självklart tagit moppen dit) Passerade en kompis på hemvägen och märkte att kopplingen slirade, det blev värre och värre tills den gav upp helt. Fakta. Lamellerna är nya, oljan likaså. Man kan kicka igång den. Har testat att justera under inspektionsluckan men ingen gör vågen...
Förslag? Åker på att ta cyckelhelvetet till jobbet i morgon...
Vi snackar sachs 2 petare/stockholmare. <!-- </EdIndex> --></div>
Förslag? Åker på att ta cyckelhelvetet till jobbet i morgon...
Vi snackar sachs 2 petare/stockholmare. <!-- </EdIndex> --></div>
- knilsknilsson
- Forumsponsor
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Säcken skrev:Va heter den kilen?

Adam Karlsson
Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
- SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vet inte varför det hoppade över i synapserna för det är ju inte direkt ologiskt att det skulle vara krysskilen till drevet, i synnerhet inte eftersom jag bytte framdrev för några veckor sen och använde en krysskil som var lite liten
Nåväl, gjort om gjort rätt. Tack för råd. <!-- </EdIndex> --></div>

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Och du har väl inte dragit åt muttern för hårt nu annars kan det bli jobbigt och få bort drevet nästa gång... 
För några år sedan kom en till mig i en Amazon och jag lade genast märke till att det var roströdoljebrunt i skarven mellan axelmuttern och bromstrumman. Jag anade direkt vad det handlade om och gick och hämtade en stor ringnyckel och mycket riktigt båda muttrarna satt lösa. Något tack fick jag dock inte för min omtanke för bilägaren utbrast genast:
Nej, nej, nej..... Dom muttrarna får du inte röra för då får jag inte loss bromstrumman nästa gång

Vad gör man...
<!-- </EdIndex> --></div>

För några år sedan kom en till mig i en Amazon och jag lade genast märke till att det var roströdoljebrunt i skarven mellan axelmuttern och bromstrumman. Jag anade direkt vad det handlade om och gick och hämtade en stor ringnyckel och mycket riktigt båda muttrarna satt lösa. Något tack fick jag dock inte för min omtanke för bilägaren utbrast genast:
Nej, nej, nej..... Dom muttrarna får du inte röra för då får jag inte loss bromstrumman nästa gång

Vad gör man...

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Haha...Ja jävlar..Genom att dra fast muttern stenhårt tar man ju bort lite av den där "living on the edge" känslan, dvs man vet inte riktigt vart det tar stopp nästa gång
Det är tur jag finns annars skulle det bara finnas svåra frågor kvar att svara på hur kul är det..Hehe..
God morgon!!

God morgon!!
<!-- </EdIndex> --></div>56:an skrev:Och du har väl inte dragit åt muttern för hårt nu annars kan det bli jobbigt och få bort drevet nästa gång...
Nej, nej, nej..... Dom muttrarna får du inte röra för då får jag inte loss bromstrumman nästa gång![]()
![]()
Vad gör man...