Frukost/Lunch/Brunch..

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min favoriträtt är potatis och nu när den nya kommer är det absolut höjdpunkt. Fast jag har även börjat gilla ris på senare år.

På matsedlar står det ofta t.ex. sill och potatis, korv med potatismos eller köttgryta med ris men för mej känns det mer potatis och sill, potatismos med korv, ris och köttgryta osv.

Jag äter kött men gillar det inte särskilt. Fast äter jag inget kött alls så saknar jag det men jag skulle nog kunna bli vegetarian om jag la manken till men samhället är inte inrättat på det viset.

Jag känner ett yngre par som är vegetarianer och dom kan få till det med goda middagar men så lagar dom så gott som all mat hemma men det gör inte jag.

Potatis kan jag koka samt även göra gott mos (utan grädde). Det hänger på att man ska ha potatis med god smak. Jag gillar dom gula och som ofta är något sötare. Sill är inte fel. Just nu kan man köpa 4 burkar på IKEA och betala för tre. Hur stor är rabatten??? :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->25% <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaa, dom jag frågat säger så men jag har svårt att få en överblick om hur den blir så. Någon säger att den fjärde är gratis och en fjärdedel är ju också 25%.

Finns det någon kunnig i matematik här som kan ställa upp en ekvation :?: <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketaren skrev:verkar ju som Patrik kör med ungkarlsmat... :lol: det som de flesta ensamma karlar får leva en del på...när det inte finns nån *tant* som fixar god mat där..

oftast inte ett dugg kul att försöka sig på matlagning bara åt själv....*boring*
dessutom tidsbrist... :roll:
Det är så märkligt att den goda ungkarlsmaten INTE är gynnsam för bukomfånget. Ytterst konstigt. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->25kr x 4 = 100kr
25% på 100kr = 25kr
Återstår 75kr eller om du vill 25kr x 3 vilket är priset för 3. <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men för butikernas bokföring betalar du 75kr för 4 vilket är 18,75/st.
Så sannolikt får du kvitto på att man tagit ut 4 st från "lagret" till priset av 75kr. Annars stämmer inte lagersaldot. <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild

/ P <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
bigge

Inlägg av bigge »

Patrik skrev:Bild

/ P
för engång skull ser inte inge vidare gott ut!om det är mjölk i kaffet :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

bigge skrev:
för engång skull ser inte inge vidare gott ut!om det är mjölk i kaffet :wink:
He he... Jo det var allt otänkbart för mig tidigare med då det endast var svart kaffe som gällde men efter några kubik så har magen sagt ifrån.

Har tidigare haft ett uppehåll på 1½ år utan en droppe kaffe men numera är det alltså kaffe med mjök som gäller. :?

Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Trodde det var chokolaté 8) <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

Patrik skrev:
bigge skrev:
för engång skull ser inte inge vidare gott ut!om det är mjölk i kaffet :wink:
He he... Jo det var allt otänkbart för mig tidigare med då det endast var svart kaffe som gällde men efter några kubik så har magen sagt ifrån.

Har tidigare haft ett uppehåll på 1½ år utan en droppe kaffe men numera är det alltså kaffe med mjök som gäller. :?

Mvh Patrik
angående uppehåll så har ja uppehåll från alkohol. de pågår o har så gjort sedan september 2009 <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Säcken
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Säcken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja har oxå haft en alkohol-paus, men bara 5v nu.. Men ja har precis vart på Boa å köpt 20liter Falcon 5.2% som ja tänkte filtrera genom njurana å levern under Midsommar :umbrella: :drunken: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fasiken nu måste gräset klippas, med handjagare :? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

SachsMekarn skrev:Fasiken nu måste gräset klippas, med handjagare :?
Borde ut jag med å klå av'et men väntar nog tills imorgon tror jag. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fasiken skrev i fel tråd :mutt:

De göru rätt i Patrik! Klippte klart allt ikväll, jäklar va snyggt det blir när det är nyklippt 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar