Sachs kopplig justering
Sachs kopplig justering
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej på alla här på forumet.
Har fått i hop en trevlig moppe nu som i största allenhet funker perfa.
Har bara det lilla problemet att när växel är i lagd så kopplar inte motorn riktigt ur. Utan vill driva lite framåt. Har justerat efter mektipset här.
Men är nu lite osäker om man ska öppna kåpan och justera där med.
Någon som har ett bra tips
Mvh Smeden <!-- </EdIndex> --></div>
Har fått i hop en trevlig moppe nu som i största allenhet funker perfa.
Har bara det lilla problemet att när växel är i lagd så kopplar inte motorn riktigt ur. Utan vill driva lite framåt. Har justerat efter mektipset här.
Men är nu lite osäker om man ska öppna kåpan och justera där med.
Någon som har ett bra tips
Mvh Smeden <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->man kan behöva gör ett eget verktyg för det där är lite trångt att komma åt i den lilla luckan men ta en 10mm långhylsa å en pollygrip å losa muttern med å kör i en skruvmäjsen genom hylsan å skruva in skruven ett varv å dra åt muttern å håll still skruven 
hoppas du fattar va jag skrev
<!-- </EdIndex> --></div>

hoppas du fattar va jag skrev

Re: Sachs kopplig justering
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Då har du väl gjort det momentet?Smeden skrev:Har justerat efter mektipset här.

Jörgen Hultman. Växjö Moppers.
Crescent F-50 -76, Crescent F-50 GLX -78, Crescent 1145 -57
Zündapp GTS 50 -81, Zündapp KS 50 -78, Monark 125 TTS -75
Crescent F-50 -76, Crescent F-50 GLX -78, Crescent 1145 -57
Zündapp GTS 50 -81, Zündapp KS 50 -78, Monark 125 TTS -75
de e ju samma med mutrarna till förgasarn lite pilliga å få dit men man lär sig en teknikerlan skrev:"funkar fint", nåja det går att komma åt i alla fall. men det är ju precis med plats. så jag kan förstå att det är utbytt till 10 mm mutter ibland.Naeri skrev:Annars funkar det fint med fast nyckel 11 och skruvmejsel?
erlan

kan ju bara säga att man har la inte små fingrar så det blir lite trångt + att jag har ju flaka då ett bromssag å ram e lite ivägen56:an skrev:Japp, å det var lätt som en plätt när man var femton och hade ögon som en falk och fingernypor som en pincett!bigge skrev:de e ju samma med mutrarna till förgasarn lite pilliga å få dit men man lär sig en teknik