fiat 126 berlina -76
- SachsMekarn
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
coola småttingar med kraftiga 23hk. <!-- </EdIndex> --></div>SachsMekarn skrev:Här har det börja åka en sådan grön fiat och en blå, vet inte det är samma ägare men har aldrig sett dessa förut och vips "kryllar" det av dom
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
<!-- </EdIndex> --></div>
nog straffet för att du inte köpte volvo?volvomannen skrev:Hade en fiat brava 01 köpte de ny den räckte till 2010 gick 15000 mil sen hade allt som kunde gå sönder gått sönder, fick spansk flagga på sista besiktningen bilen skänktes bort på plats, aldrig en fiat igen

Om man inte har så man kan betala vad får man då? <!-- </EdIndex> --></div>Levve skrev:Säger bara en sak. Man får vad man betalar för..
p.s. Har kört min V70 D5 över 22000 mil. Den är fortfarande i nyskick..
( Detta är inget jävla gubbskryt, bara rena rama sanningen)
Då får man fortsätta att drömma om allt man skulle VILJA ha.56:an skrev:Om man inte har så man kan betala vad får man då?Levve skrev:Säger bara en sak. Man får vad man betalar för..
p.s. Har kört min V70 D5 över 22000 mil. Den är fortfarande i nyskick..
( Detta är inget jävla gubbskryt, bara rena rama sanningen)

-
- SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det jag främst skulle vilja ha är mina tänder undersökta och lagade hos en tandläkare men tyvärr är det mycket kostsamt numera. Den 25:e har jag tid hos tandläkaren och jag bävar för "kostnadsförslagen". Undersökningen är starkt subventionerad men inte åtgärderna och det är väl det nya modernare sättet att förbättra folkhälsan.
Människor med små marginaler borde få fri grundläggande tandvård men det verkar snarare dröm än verklighet som det ser ut idag.
När jag växte upp i mopedens guldålder var ordet "reform" liktydigt med ständigt återkommande förbättringar för vanliga människor. Det kunde vara någon extra semestervecka, en familjerådgivning eller liknande service till människorna. I dag när dom nämner ordet reform så ställer jag mig genast frågan vad är det nu som ska bli sämre? (för mig alltså) Det pratas så mycket om valfrihet idag men den tycks inte gälla mig.
Människor med små marginaler borde få fri grundläggande tandvård men det verkar snarare dröm än verklighet som det ser ut idag.
När jag växte upp i mopedens guldålder var ordet "reform" liktydigt med ständigt återkommande förbättringar för vanliga människor. Det kunde vara någon extra semestervecka, en familjerådgivning eller liknande service till människorna. I dag när dom nämner ordet reform så ställer jag mig genast frågan vad är det nu som ska bli sämre? (för mig alltså) Det pratas så mycket om valfrihet idag men den tycks inte gälla mig.

- SachsMekarn
- SachsMekarn
Lätt imponerad
När jag mekade Volvo fick vi in en sådan som Taxi den hade rullat 60.000mil.Levve skrev:Ja,07:a. Röd sumum utrustad. Jävligt nöjd, 185 hk 0,7l/mil blandad körning.SachsMekarn skrev:Levve va är det för årsmodell? -07 karossen?
Lätt imponerad

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->men tror nog att även en volvo kan gå sönder...
har ju flera bekanta som haft problem även med volvobilar...visst är den en bra bil men dock inte en Gud.. 
har ju alltid varit så att man får vad man betalar för...

har ju alltid varit så att man får vad man betalar för...

fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...