Ditt nyaste inköp...gärna med bild.
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nej det är asbest som bindningsmedel i packningen. asbest är ett dunder medel, man kan fan ha det till allt! vanligt var det med det i bromsklossar och eternitplattor (asbest cement).
farligt som fan, dammet som blir efter några år, sätter sig i lungorna med som krokar och går inte få ur sig igen <!-- </EdIndex> --></div>
farligt som fan, dammet som blir efter några år, sätter sig i lungorna med som krokar och går inte få ur sig igen <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
men de andra visste jag inte
<!-- </EdIndex> --></div>
att man har det i gamla bromsar viste jag å att det ser ut som en "såg"Pop skrev:nej det är asbest som bindningsmedel i packningen. asbest är ett dunder medel, man kan fan ha det till allt! vanligt var det med det i bromsklossar och eternitplattor (asbest cement).
farligt som fan, dammet som blir efter några år, sätter sig i lungorna med som krokar och går inte få ur sig igen

Vi som mekade lastbilar å personbilar på den tiden fick göra lungröntgen
och lungkapacitetsprover..
Det beror nog på att användandet förbjöds 10 år innan du föddes...bigge skrev:att man har det i gamla bromsar viste jag å att det ser ut som en "såg"Pop skrev:nej det är asbest som bindningsmedel i packningen. asbest är ett dunder medel, man kan fan ha det till allt! vanligt var det med det i bromsklossar och eternitplattor (asbest cement).
farligt som fan, dammet som blir efter några år, sätter sig i lungorna med som krokar och går inte få ur sig igen

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Smög förbi skogsbrynet i Smebacken,hittade en stummis bland mååtorerna.

Uploaded with ImageShack.us
Tack för smidig och snabb affär Cobra

Uploaded with ImageShack.us
Tack för smidig och snabb affär Cobra

Monark E-type 1293-73 Sachs GS 50cc Perego 6vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
-
- Kontakt:
asså fått stenlung? eller va det kallas? <!-- </EdIndex> --></div>
precis fick lära mig detta i 1an (fordon/transport)Levve skrev:Det beror nog på att användandet förbjöds 10 år innan du föddes...bigge skrev:att man har det i gamla bromsar viste jag å att det ser ut som en "såg"Pop skrev:nej det är asbest som bindningsmedel i packningen. asbest är ett dunder medel, man kan fan ha det till allt! vanligt var det med det i bromsklossar och eternitplattor (asbest cement).
asså fått stenlung? eller va det kallas? <!-- </EdIndex> --></div>
-
okej ja ubåt är inte denna än. ska iväg till en donatorbil någon dag o kika om man kan riva ur kabelmattan där o nyttja i min. för som de e nu e de bara ett enda virrvarr. sen e de ju mer småsaker ja ska ha. men nog må denna bil vara värd 5500:- alla skärmar e ju friska o fina!! <!-- </EdIndex> --></div>Neifelheim skrev:niklas, som jag sa igår, den ser bra ut....bättre än min ubåt
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
Min är en riktig ubåt, och kommer bli en ratrod för busbruk...istället för crossmaskin <!-- </EdIndex> --></div>
ja, 5500 är den ju värd utan problem...NiklasHögberg skrev:okej ja ubåt är inte denna än. ska iväg till en donatorbil någon dag o kika om man kan riva ur kabelmattan där o nyttja i min. för som de e nu e de bara ett enda virrvarr. sen e de ju mer småsaker ja ska ha. men nog må denna bil vara värd 5500:- alla skärmar e ju friska o fina!!Neifelheim skrev:niklas, som jag sa igår, den ser bra ut....bättre än min ubåt

Min är en riktig ubåt, och kommer bli en ratrod för busbruk...istället för crossmaskin <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
-
har precis jagat rätt på kompletta baklyktor. 2st för 100:- plus frakten. billigt ska de vara!! <!-- </EdIndex> --></div>Neifelheim skrev:ja, 5500 är den ju värd utan problem...NiklasHögberg skrev:okej ja ubåt är inte denna än. ska iväg till en donatorbil någon dag o kika om man kan riva ur kabelmattan där o nyttja i min. för som de e nu e de bara ett enda virrvarr. sen e de ju mer småsaker ja ska ha. men nog må denna bil vara värd 5500:- alla skärmar e ju friska o fina!!Neifelheim skrev:niklas, som jag sa igår, den ser bra ut....bättre än min ubåt
Min är en riktig ubåt, och kommer bli en ratrod för busbruk...istället för crossmaskin
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
- Kontakt: