Raketaren skrev:såg ju oxå att det var en sm 50 men som vanligt är ju prylarna så h-vetiskt långt bort...dessutom var jag ju på semester i Fränsta... nja priset för rubbet är ju helt ok...jamen doktorn nu är det bara nyskick som gäller ... lite avis kanske men är ju faktiskt rätt nöjd med min mandarin e-type oxå..
Nyskick.. njae det är nog inte min grej.. här gäller patinerade originalare inga nyfixade med nya klistermärken i "nästan" rätt kulör. Inte för att det är ngt fel i det! Nog tycker jag att det är djävligt fint med bra renoveringar men jag har valt min linje pga. tidsprist å pengatillgång. Dessutom får man med småbarn å andra klåfingriga åskådare vara konstant orolig för skråmor mm. sen tycker jag det är fan så mkt roligare med 15 patinerade moppar istället för 1 fin.
men smaken är som är som baken å det är ju det som gör att det är så skoj med variatoner. Ena dan besöker man snubben med nyskickssamlingen andra dan kollar man in bakgården med alla patinerade ratbikes <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men när får man se en bild eller gärna fler, på moppen? Eftersom jag också håller på med en SM 50 vill jag se mer
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->inte så mkt att se på i dagsläget en ram med hjul,skärmar, tank,sadel sprayad svart
så nu blir det till att samla delar tex h-mätare,styre,avgassystem +galler å tror det var höger sidokåpa, kedjeskydd knäcker jag i rostfritt, motor skall jag nog ha en liggandes,
men nu är det garagebygget som är prio..meka moppe kan man göra i garaget på vintern men snickra fasad i -30 näe <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Näää det är ju helt rätt tänkt doktorn..det är ju jäkligt skoj med moppar som har det patienterade skicket oxå, har ju själv flera sådana, dom kommer att stanna i det skicket oxå e-typen jag totalrenoverade var ju för att jag önskade mig en sådan mandarinfärgad men efter lacken så spårade renoveringen ur lite å moppen fick lite föör mycke omvårdnad <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jaa det brukar bli så å sen är det nästan som om dom suger till sig ramlande prylar passerande byxknappar mm. så varje dag ser man en ny skråma
men ibland måste man renovera å lackera som tex med mitt senaste fynd å då är det bara att göra det bästa av situationen.
men det svåra är att hitta en gyllene medelväg å undvika överrenovering. <!-- </EdIndex> --></div>
Raketaren skrev:såg ju oxå att det var en sm 50 men som vanligt är ju prylarna så h-vetiskt långt bort...dessutom var jag ju på semester i Fränsta... nja priset för rubbet är ju helt ok...jamen doktorn nu är det bara nyskick som gäller ... lite avis kanske men är ju faktiskt rätt nöjd med min mandarin e-type oxå..
Nyskick.. njae det är nog inte min grej.. här gäller patinerade originalare inga nyfixade med nya klistermärken i "nästan" rätt kulör. Inte för att det är ngt fel i det! Nog tycker jag att det är djävligt fint med bra renoveringar men jag har valt min linje pga. tidsprist å pengatillgång. Dessutom får man med småbarn å andra klåfingriga åskådare vara konstant orolig för skråmor mm. sen tycker jag det är fan så mkt roligare med 15 patinerade moppar istället för 1 fin.
men smaken är som är som baken å det är ju det som gör att det är så skoj med variatoner. Ena dan besöker man snubben med nyskickssamlingen andra dan kollar man in bakgården med alla patinerade ratbikes
Helt rätt doktorn - mycket bättre med dina 15 patinerade moppar än en fin för då blir det ju ingen samling, hehe. <!-- </EdIndex> --></div>