ja då var det dags igen..

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketaren skrev:såg ju oxå att det var en sm 50 men som vanligt är ju prylarna så h-vetiskt långt bort...dessutom var jag ju på semester i Fränsta... :) nja priset för rubbet är ju helt ok...jamen doktorn nu är det bara nyskick som gäller :wink: 8) ... lite avis kanske men är ju faktiskt rätt nöjd med min mandarin e-type oxå.. :wink:
Nyskick.. njae det är nog inte min grej.. här gäller patinerade originalare inga nyfixade med nya klistermärken i "nästan" rätt kulör. Inte för att det är ngt fel i det! Nog tycker jag att det är djävligt fint med bra renoveringar men jag har valt min linje pga. tidsprist å pengatillgång. Dessutom får man med småbarn å andra klåfingriga åskådare vara konstant orolig för skråmor mm. sen tycker jag det är fan så mkt roligare med 15 patinerade moppar istället för 1 fin. :D
men smaken är som är som baken å det är ju det som gör att det är så skoj med variatoner. Ena dan besöker man snubben med nyskickssamlingen andra dan kollar man in bakgården med alla patinerade ratbikes :D <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men när får man se en bild eller gärna fler, på moppen? Eftersom jag också håller på med en SM 50 vill jag se mer

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->inte så mkt att se på i dagsläget en ram med hjul,skärmar, tank,sadel sprayad svart :oops:
så nu blir det till att samla delar tex h-mätare,styre,avgassystem +galler å tror det var höger sidokåpa, kedjeskydd knäcker jag i rostfritt, motor skall jag nog ha en liggandes,
men nu är det garagebygget som är prio..meka moppe kan man göra i garaget på vintern men snickra fasad i -30 näe :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
kringlan

Inlägg av kringlan »

S_Compakt skrev:Man får ju över 400st Compakter (snittat 6000kr) för samma pris som för sveriges vanligaste bil . PRIORITERING kallas det
:shock: Ehhhm :) Det måste väl bli 40 compakter va?
Om inte sveriges vanligaste bil kostar 2,4 mille 8)
//Kringlan (besservisser) :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kringlan har rätt :!: Det är som med Surdapparna häromdagen, en nolla för mycket :oops:

Men kul är det i alla fall för hade vi (jobbar på Volvo PV) fått så pass bra betalt hade det nog gått lite bättre :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Näää det är ju helt rätt tänkt doktorn..det är ju jäkligt skoj med moppar som har det patienterade skicket oxå, har ju själv flera sådana, dom kommer att stanna i det skicket oxå 8) e-typen jag totalrenoverade var ju för att jag önskade mig en sådan mandarinfärgad men efter lacken så spårade renoveringen ur lite å moppen fick lite föör mycke omvårdnad :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jaa det brukar bli så å sen är det nästan som om dom suger till sig ramlande prylar passerande byxknappar mm. så varje dag ser man en ny skråma :?
men ibland måste man renovera å lackera som tex med mitt senaste fynd å då är det bara att göra det bästa av situationen.
men det svåra är att hitta en gyllene medelväg å undvika överrenovering. <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

dr.novolette skrev:
Raketaren skrev:såg ju oxå att det var en sm 50 men som vanligt är ju prylarna så h-vetiskt långt bort...dessutom var jag ju på semester i Fränsta... :) nja priset för rubbet är ju helt ok...jamen doktorn nu är det bara nyskick som gäller :wink: 8) ... lite avis kanske men är ju faktiskt rätt nöjd med min mandarin e-type oxå.. :wink:
Nyskick.. njae det är nog inte min grej.. här gäller patinerade originalare inga nyfixade med nya klistermärken i "nästan" rätt kulör. Inte för att det är ngt fel i det! Nog tycker jag att det är djävligt fint med bra renoveringar men jag har valt min linje pga. tidsprist å pengatillgång. Dessutom får man med småbarn å andra klåfingriga åskådare vara konstant orolig för skråmor mm. sen tycker jag det är fan så mkt roligare med 15 patinerade moppar istället för 1 fin. :D
men smaken är som är som baken å det är ju det som gör att det är så skoj med variatoner. Ena dan besöker man snubben med nyskickssamlingen andra dan kollar man in bakgården med alla patinerade ratbikes :D
Helt rätt doktorn - mycket bättre med dina 15 patinerade moppar än en fin för då blir det ju ingen samling, hehe. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar