Bonna smide
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Gjorde då jag gick utbildning till Verkstadsmekaniker, gjorde även en kort variant med mässingslag och ena änden som en kula, samt en normallång med mässing i båda ändar samt en med nylon i bägge ändar.
Var typ det första man fick göra i svarven.
O till TS, bra bonnsmide, sånt gillar jag, är sån också, man måste ju använda dom resurser man har helt enkelt
<!-- </EdIndex> --></div>
Har en par såna också56:an skrev:Jag har en likadan mässings/nylon klubba och tror den är ett skolarbete. Var kommer din ifrån vet du det?

Gjorde då jag gick utbildning till Verkstadsmekaniker, gjorde även en kort variant med mässingslag och ena änden som en kula, samt en normallång med mässing i båda ändar samt en med nylon i bägge ändar.
Var typ det första man fick göra i svarven.
O till TS, bra bonnsmide, sånt gillar jag, är sån också, man måste ju använda dom resurser man har helt enkelt

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är sant Amarace.......
och jag slapp åka 3,5 mil för att köpa delar... 
Nu fick jag ihop motorn samma kväll....det är värt guld att kunna göra klart...
Helicoil är bra....men varit med om flera gånger då den föjlt med ur....kan bero på fel montage...
Hmmm... Timesertinsatser verkar jättebra....funkar det på all Alumium...???
Har du provat tompas11...

Nu fick jag ihop motorn samma kväll....det är värt guld att kunna göra klart...

Helicoil är bra....men varit med om flera gånger då den föjlt med ur....kan bero på fel montage...

Hmmm... Timesertinsatser verkar jättebra....funkar det på all Alumium...???

-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Fungerar alldeles utmärkt på alu. Rekommenderas.
Jodå jag har provat dessa dock inte på mopeder men väl på bilar.billykid skrev: Hmmm... Timesertinsatser verkar jättebra....funkar det på all Alumium...???
Fungerar alldeles utmärkt på alu. Rekommenderas.

Det finns alltid en bättre metod
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den