sachs tänder inte vissa varv
sachs tänder inte vissa varv
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->bytt kolv i dag till en som var lite mera jackad (insug på kolven ca 2mm mer)
och nu när man kör så tänder den inte ibland den liksom dör ungefär som om man tycker på dödaren :O
misstänker att det blivit för stor jakning så att den får för mycket soppa och till slut inte orkar tända just det varvet!
någon som här förslag? <!-- </EdIndex> --></div>
och nu när man kör så tänder den inte ibland den liksom dör ungefär som om man tycker på dödaren :O
misstänker att det blivit för stor jakning så att den får för mycket soppa och till slut inte orkar tända just det varvet!
någon som här förslag? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
viserligen har jag inte vritt mer en ett kvarts varv in å ut för att då går den bara dåligt ju <!-- </EdIndex> --></div>
klart jag har men jag märker inte någon skilnad på att vrida det :SRexxy skrev:Om den får för mycket soppa som du säger, ge den då mindre soppa! Du har väll ställbart munstycke?
viserligen har jag inte vritt mer en ett kvarts varv in å ut för att då går den bara dåligt ju <!-- </EdIndex> --></div>
<!-- </EdIndex> --></div>
Använd skärmen på kepsen.bigge skrev:ska kolla detCoolvette skrev:Eller kolla elektrodavståndet.56:an skrev:Prova med ett annat tändstift!behöver ett blad mått först så jag kan ställa in avstånet

Det finns alltid en bättre metod
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
skärmen på kepsen e betydligt tjokare än 0,4mm å lite för stor att få plats genom svänghjulet;) <!-- </EdIndex> --></div>tompas11 skrev:Använd skärmen på kepsen.bigge skrev:ska kolla detCoolvette skrev:Eller kolla elektrodavståndet.56:an skrev:Prova med ett annat tändstift!behöver ett blad mått först så jag kan ställa in avstånet
På de flesta mopparna sitter det utanför svänghjulet...
Pratade vi inte tändstift tidigare?bigge skrev:skärmen på kepsen e betydligt tjokare än 0,4mm å lite för stor att få plats genom svänghjulet;)tompas11 skrev:Använd skärmen på kepsen.bigge skrev:ska kolla detCoolvette skrev: Eller kolla elektrodavståndet.behöver ett blad mått först så jag kan ställa in avstånet

Jag kör så det ryker...
trodde du menade brytarn!!
jaja tändstiftet ska jag kolla avståndet på
aha ojCoolvette skrev:Pratade vi inte tändstift tidigare?bigge skrev:skärmen på kepsen e betydligt tjokare än 0,4mm å lite för stor att få plats genom svänghjulet;)tompas11 skrev:Använd skärmen på kepsen.bigge skrev: ska kolla detbehöver ett blad mått först så jag kan ställa in avstånet

jaja tändstiftet ska jag kolla avståndet på

"För mycket soppa på ett visst varvtal" hänger inte samman med ditt jack på två millimeter, dom störningarna finns någon annanstans.
Jag tror att du måste börja titta djupare i tändsystemet, kondensator, brytare, tändspole och lämna kolven i fred, om det bara är ett litet jack. <!-- </EdIndex> --></div>
En till två millimeters jack ger knappast någon skillnad, då kan du lika gärna lämna den orörd.bigge skrev:på en helt orginal motor?tompas11 skrev:5mm blir nog bra.
tycker änna det låter lite mycket väl
"För mycket soppa på ett visst varvtal" hänger inte samman med ditt jack på två millimeter, dom störningarna finns någon annanstans.
Jag tror att du måste börja titta djupare i tändsystemet, kondensator, brytare, tändspole och lämna kolven i fred, om det bara är ett litet jack. <!-- </EdIndex> --></div>
Jag kör så det ryker...