Växlar flinta....SUCK!!!!!

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Husqvarna 1247

Växlar flinta....SUCK!!!!!

Inlägg av Husqvarna 1247 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jippie!! äntligen funkar kopplingen !!! men nu hoppar 1an ur vid belastning av moppen. Hoppar ur och går tillbaka är det justering av växellägen nu då?? men hur gör jag då?? det är en 2vxlad flinta med fotväxel <!-- </EdIndex> --></div>
Norman

Inlägg av Norman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja du... För att justera växlarna på flintan måste du klyva motorn. <!-- </EdIndex> --></div>
Husqvarna 1247

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det är jag beredd på!! men finns det nån steg för steg metod att använda sig av? hur ska exenterskkruven justeras? för det är väl det enda man justera på flintan?? <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lossa muttern och vrid skruven, men kolla så växlarna går i både ettan och tvåan när delarna ligger i motor halvan <!-- </EdIndex> --></div>
Husqvarna 1247

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tror att det ska funka nu!!Men jag upptäckte att den grejen (medbringaren )som ska låsa i fönstren på de olika dreven finns i åtminstone 2 olika utföranden trots att de såg lika ut...Varför kan man fundera över. :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar