off topic tråden
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Va på Moppedragrace i VIlhelmina igår på dan, hälften av Mopparna var Zundapp av nån konstig anledning
Och en par av dom gick riktigt jäkla bra.
Det komiska är att nästan alla missade i växlingarna, typiskt Zundapp tro?
Sen var det en Yamaha FS1 från Lycksele (liksom 3 av Zundapparna var, dom som gick bra) som gick grymt bra, var även lustgasmatad om det behövdes, men när han skulle visa upp den med lustgas så skar den dumt nog, hade varit kul att se.
En Zundapp var en dekaltrimmad M50 Racing med, hade Zundappmotor med 70cc, men den gick riktigt bedrövligt, känns som att vilken bonntrimmad moppe som helst skulle ta den, Måste ha haft nåt fel.
Men kul att det ordnades nåt sånt, första gången i år, så man får hoppas det blir fler nästa år. <!-- </EdIndex> --></div>

Det komiska är att nästan alla missade i växlingarna, typiskt Zundapp tro?

Sen var det en Yamaha FS1 från Lycksele (liksom 3 av Zundapparna var, dom som gick bra) som gick grymt bra, var även lustgasmatad om det behövdes, men när han skulle visa upp den med lustgas så skar den dumt nog, hade varit kul att se.
En Zundapp var en dekaltrimmad M50 Racing med, hade Zundappmotor med 70cc, men den gick riktigt bedrövligt, känns som att vilken bonntrimmad moppe som helst skulle ta den, Måste ha haft nåt fel.
Men kul att det ordnades nåt sånt, första gången i år, så man får hoppas det blir fler nästa år. <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dvs. växelkilen hamnade i friläge eller i ett mellanläge.
Förmodligen var väl stressfaktorn hög där på mopperacet och då är det väl lätt hänt att rycka till lite mer än tillräckligt. Vad jag vill minnas så skulle Zündapp växlas lugnt men bestämt.
När jag körde gubbens JLO för en tid sedan lärde jag mig snabbväxla som självaste ILOgurra som jag såg rejsa på en Youtube film förra året.... Det blir som tvåväxlad GM Powerglide där andra steget bara snabbt rycker i...
<!-- </EdIndex> --></div>
Jo, det där vill jag minnas... och var man lite för snabb och lite för vårdslös kunde man få in 1½ växel....Amarace skrev:Det komiska är att nästan alla missade i växlingarna, typiskt Zundapp tro?![]()

Förmodligen var väl stressfaktorn hög där på mopperacet och då är det väl lätt hänt att rycka till lite mer än tillräckligt. Vad jag vill minnas så skulle Zündapp växlas lugnt men bestämt.
När jag körde gubbens JLO för en tid sedan lärde jag mig snabbväxla som självaste ILOgurra som jag såg rejsa på en Youtube film förra året.... Det blir som tvåväxlad GM Powerglide där andra steget bara snabbt rycker i...

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Blir nog bättre till nästa år, och då ska jag dit med några moppar o bara ställa ut, har dom vettigare indelning kanske man kan köra också (nu fick en gammal Saxoped 1125 mer el mindre original möta en Zundapp som var 70cc, inte så bra).
Det du menar är nog Lycksele den näst sista av deltävlingarna som jag förstått det då jag läste för ett tag sedan.
Vet faktiskt inte vilken dag som är bäst för just tvåtakt, själv far jag ju dit på Lördagen, Klassikerträffen för Europeiska veteranbilar.
Tisdag är det Moped/epa utställning samt denna deltävling i Dragrace Norrlandscupen, men så är det även Mopperally på Torsdagen, dumt nog, för det hade nog varit bättre att ha allt mopperelaterat samma dag med tanke på folk som kommer en bit ifrån.
Om du söker på Motorveckan på Google så får du upp deras sida, där ska det finnas ett program för veckan.
56:an, jo klart att det påverkar med stressfaktorn, men lite komiskt är det
Minns att det var just så när jag var 15-17 o körde Zundapp, var man lite för snabb var det lätt att missa. Jag svetsade en klocka stum så att man inte fick fjädrande läge, utan det blev stumma lägen, gick mycket bättre då. <!-- </EdIndex> --></div>
Det här var mer bara ett evenemang just för hembygdsdagarna (var bil/moped utställning också), mer för skojs skullRaketsport skrev:Kul att det anordnas mer i inlandet.
Det var säkert en av deltävlingarna som avslutas i Lycksele.
Visst ska du på lycksele motorveckan? Vilken dag kan rekommenderas för en tvåtaktsnörd?

Det du menar är nog Lycksele den näst sista av deltävlingarna som jag förstått det då jag läste för ett tag sedan.
Vet faktiskt inte vilken dag som är bäst för just tvåtakt, själv far jag ju dit på Lördagen, Klassikerträffen för Europeiska veteranbilar.
Tisdag är det Moped/epa utställning samt denna deltävling i Dragrace Norrlandscupen, men så är det även Mopperally på Torsdagen, dumt nog, för det hade nog varit bättre att ha allt mopperelaterat samma dag med tanke på folk som kommer en bit ifrån.
Om du söker på Motorveckan på Google så får du upp deras sida, där ska det finnas ett program för veckan.
56:an, jo klart att det påverkar med stressfaktorn, men lite komiskt är det

- Lasse väss
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Say no more

http://www.coolstuff.se/Volkswagen-Campingtalt <!-- </EdIndex> --></div>

http://www.coolstuff.se/Volkswagen-Campingtalt <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är varmt här. Hoppas ni har lika soligt. 104 f. Igår när vi åkte båt i everglades. Massor av alligatorer. Nu är vi i Miami. Men drar till nåt raketställe snart. Och då pratar jag inte mopeder. Härligt med semester. <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
- SachsMekarn
- SachsMekarn
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kollar lite verktyg och hittade:
http://www.conrad.se/?websale7=conrad-swe&shopid=conrad-swe&pi=825142&ws_tp1=cp&ref=pricerun&subref=825142&utm_source=pricerun&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerun_feed&utm_content=825142
men det är väll inte samma som cykel/moped märket eller?? <!-- </EdIndex> --></div>
http://www.conrad.se/?websale7=conrad-swe&shopid=conrad-swe&pi=825142&ws_tp1=cp&ref=pricerun&subref=825142&utm_source=pricerun&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerun_feed&utm_content=825142
men det är väll inte samma som cykel/moped märket eller?? <!-- </EdIndex> --></div>