Roulette

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Kenneth.N

Roulette

Inlägg av Kenneth.N »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hejsan!
Är det nån som vet vilken olja det ska vara i växellåda på Roulette med rund HVA motor.
Kenneth <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
bryggaren

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Beror på typ av rem, men kör med vanlig olja till gräsklipparen sae 30, den funkar.
Exempelvis en sådan här:

http://www.biltema.se/sv/Fritid/Tradgard/Maskiner/Tillbehor/Grasklipparolja-SAE-30-36887/ <!-- </EdIndex> --></div>
Kenneth.N

Inlägg av Kenneth.N »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har ingen aning vad det är för rem, jag frågar för en kompis räkning.
Det blir kanske en sväng till Biltema i morrn. Tack för hjälpen.
Mvh Kenneth <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Laitis har bra SAE 30 också. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
bryggaren

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om jag fattat rätt så är det den gamla svarta transmissionsremmen som inte tål annan olja än SAE 20 (30), den är väl gjord av gummi till viss del. De nyare gråa remmarna ska visst tåla andra oljor. Rätta mig om jag har fel.
Sedan är ju regelbundna oljebyten är a och o för driftsäkerheten, men det gäller ju alla motorer. <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Även om det påstås att den nya vita remmen ska tåla alla slags oljor skulle då inte jag chansa, så billig är inte remmen. Kör man med en Rak Sae30 är man säker.

(Synkroflexremmen som fanns förr, som var rödaktig tålde då inte andra oljor) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
bryggaren

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Slutsats: Har man rem i motorn så kör man med SAE 30 olja.
Vilket jag gör i mina med rem, och kommer alltid att göra. Punkt. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Kenneth.N

Inlägg av Kenneth.N »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är snabba vändningar, Roulette projektet är nere och nu är det Kraidler som gäller. Tydligen mindre jobb där. Men jag ska hälsa han att det är SAE 30 som gäller rakt av :) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar