Utanför serverades gratis korv med bröd. Gratis är gott... Åhh... ursäkta jag menar korven var god...

Det har varit rätt många etableringar av lite större varuhus här de senaste tio åren och jag har kommit underfund med att vill man höra till de större måste man ha ett s.k. "landmärke" och här är då det senaste

De svarta molnens ilskna uppsyn får bekräfta vädret här som jag tidigare försökt förklara....

Dagen till ära fanns särskilda attraktioner bl.a. flyguppvisningar som jag medvetet "missade" eftersom det inte lockar mig. Istället kollade jag in Ronnie Pettersson F1 bilar som jag minns men aldrig sett i verkligheten. Lite sordin var det dock över det då han miste livet i en sådan bil och jag tittade i förarsätet och det såg ut att vara långt ifrån det säkerhetstänkande som finns idag.

Motorn och drivpaketet är respektingivande, man ser tydligt det är racinggrejer av högsta tänkbara klass...
![[get_real] staff_36-1](./images/smilies/staff_36-1.gif)

Den här firmabilen tyckte jag var riktigt frän.

När jag jobbade på bilfirman hade vi en Fiat 124 combi lackad i ungefär samma färg men logotypen här ligger hästlängder före den vi hade på bilfirman i mitten av 70-talet.