Orsa Shootout INSTÄLLT

Tipsa om rallyn, träffar, marknader m.m.
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Orsa Shootout INSTÄLLT

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Orsa Shootout ställer in.....

Hmm verkligen super duper tråkigt, när man för engångs skull kunnat åka moped hemifrån till Racingbana.
Där rök troligen min chans att förbättra mitt dåliga resultat på DalaOpen... :( ... :x ... :evil:
Alldrig hört talas om att däcken skulle spela roll på Tallhed då jag jobbat där som Dragracings
besiktningsman för länge sedan, vad jag vet så körd dom med alla däck då även gatdäck.. :?

Citat:
Men under upphandlingen och projekttiden har den lokala handläggaren på kommunen ändrat förutsättningarna
med en hyreshöjning på 300% och att vi inte själva får välja körriktning på banan, samt att Gatdäck var förbjudet.

Vi informerade tidigt kommunen och den lokala motorklubben i Mora, Färnäs Cruisers, formatet och underströk
att Gatdäck inte kommer köras på den preparerade ytan. Vi var också tydliga med att vi önskade en kontrollant på plats
från kommunen eller Färnäs Cruisers för att säkerställa att vi inte skulle förstöra anläggningen eller prepareringen,
då vi märkt prestige problem med att genomföra Orsa Shootout lokalt.

Men vi har inte kunnat lösa detta nya problem som uppstått trots en dialog med samtliga parter, noterat är att vissa
från Färnäs Cruisers aktivt har farit med osanning mot Orsa kommun vilket gjort att projektet måste ställa in.
.
.
http://www.landracing.se/orsashootout21juli.htm <!-- </EdIndex> --></div>