<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har ju en CS stående och den gör kanske som bekant ingen människa glad. Men så kom jag på att jag konstigt nog saknade min Kawa som jag sålde förra året. Vem åker motorcykel liksom... det är ju hopplöst ute och jättetråkigt. Men då kom jag på det, jag bygger en replica av den otäcka CS:en!
Min gamla Kawa:
CS på undantag:
Den kraftfulla fyrcylindriga motorn:
Röda stötdämpare:
I morgon skall jag plocka isär den, måla hjulen och kränga på rejsiga däck. Fyratillett-systemet blir värre. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skojsigt! Dit med en rund lykta och en sadel från en KS50 -77/-78 så blir det mer likt. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul projekt, men tycker den kraftfulla 4 cylindriga motorn på bilden ser ut som en kraftig encylindrig 5-växlad sak , kompisen fick en CB 125 av mig som han krängde in i en CS, blev väldigt bra faktiskt. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo det blir ju lite jobbigt att få fast 4-1-systemet i motorn sen när jag smitt till det, det blir det ju... men Honda 125 lät bra. Det hade ju åtminstone blivit dubbelt så bra i det avseendet.
Undrar om det inte blir himla hastighetsbefrämjande med röd ram också. Jag har sett en Motoguzzi som hade det så. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Haha, jaa... den är på g att fixas till, rätt mycket cromsläpp är det ju.. men i övrigt är den lite udda. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har jag äntligen fått på bakdäcket och plockat rent för tvätt och lack. Hjulen borde ju ha varit svarta men jag kan inte förmå mig till det. Men kanske att jag målar ekrarna ändå.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det tog ett par timmar att få tag på snorgul metallic idag men nu är allt målat. Tyvärr blev det vattenbaserad färg men det gick bra förutom den hutlösa torktiden innan jag kunde spruta klarlack. Undrar om inte CS faktiskt kan funka...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då blir det så, jag passar på när jag ändå har av framhjulet för att byta däck. Dom borde väl gå att måla på plats tycker jag.