<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->P-boxen på svänghjulssidan är OK. Helt torrt och fint bakom svänghjulet. Om en motor drar tjuvluft genom en p-box då brukar dom inte gå på tomgång, men det gör den här motorn om jag ställer om munstycket.
Mera tips <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kan inte komma på något annat än tjuvluft med de symptomen. Inte för att vara tjatig, men har du provat att spraya med Startgas i varje möjligt glepa då den är igång? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är du säker på att du har rätt trottel i förgasaren? det ska vara en utan nål som du kanske vet men det finns lite olika modeller på trottlar jag menar är du säker på att den du har är rätt? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sådärja, nu behöver ni inte fundera längre, motorn går klockrent nu.
Jag har nu provat en Bing 1/10/85 (även den utan nål) och då går den klockrent. Enda skillnaden som jag kan se är flottörnivån, den är mycket lägre i Encarwin än i Bingförgasaren. Jag ska nu laborera med nivån och se om det går att få till den annars blir det att investera en annan gasare. Bingförgasaren har jag bara fått låna för att prova. Men tänk på det jag skrev tidigare, om en motor tar tjuvluft genom p-boxen på vevaxeln så går dom inte på tomgång däremot tjuvluft i insuget eller cylinderfoten DÅ kan dom rusa upp på tomgång. Tack i alla fall för tipsen, nu ska jag ut i garaget <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu är flottörnivån höjd och motorn går som den ska, tra-la-la.
Roligt när man hittar såna här lite mystiska fel <!-- </EdIndex> --></div>