PROBLEM HPI Tändning till zundapp

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
pnb70
Inlägg: 19
Blev medlem: 05 apr 2012, 23:00

PROBLEM HPI Tändning till zundapp

Inlägg av pnb70 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Köpte en HPI Tändning på trimbutiken, men motorn startar ej.
Har gjort allt enligt bruksanvisningen, har gnista , har provat med förtändning allt mellan 2-4 mm enligt anvisningen. Men den startar ej.
Förgasaren är en Naraku PHBG 21mm, alltså en dellorto kopia.
Hur gör jag nu?? <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det HPI 2 ?
Den skall ställas med sroboskåp. dessutom får man skrapa på tändplattan för att få jordkontakt. Även mellan tändplatta och statorstomme. <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vissa lacker idag kan vara förrädiska för de syns inte för blotta ögat men ändå kan de totalisolera elektrisk ström. Jag var ute för det häromdagen när jag skulle resistansmäta en belysningsspole. Jag trodde först den var kass men det var en ytlack på polskorna som inte gick att se men som försvann när jag skrapade med en vass kniv. <!-- </EdIndex> --></div>
pnb70
Inlägg: 19
Blev medlem: 05 apr 2012, 23:00

Re: PROBLEM HPI Tändning till zundapp

Inlägg av pnb70 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pnb70 skrev:Köpte en HPI Tändning på trimbutiken, men motorn startar ej.
Har gjort allt enligt bruksanvisningen, har gnista , har provat med förtändning allt mellan 2-4 mm enligt anvisningen. Men den startar ej.
Förgasaren är en Naraku PHBG 21mm, alltså en dellorto kopia.
Hur gör jag nu??
Det är HPI med en kurva, jag skall skrapa bort all lack och färg imorgon och se om det hjälper <!-- </EdIndex> --></div>
pnb70
Inlägg: 19
Blev medlem: 05 apr 2012, 23:00

Re: PROBLEM HPI Tändning till zundapp

Inlägg av pnb70 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pnb70 skrev:
pnb70 skrev:Köpte en HPI Tändning på trimbutiken, men motorn startar ej.
Har gjort allt enligt bruksanvisningen, har gnista , har provat med förtändning allt mellan 2-4 mm enligt anvisningen. Men den startar ej.
Förgasaren är en Naraku PHBG 21mm, alltså en dellorto kopia.
Hur gör jag nu??
Det är HPI med en kurva, jag skall skrapa bort all lack och färg imorgon och se om det hjälper
Gick kalas, slipadde av all lack överallt, även på delarna.
Startade och gick kanon <!-- </EdIndex> --></div>
volvomannen
Inlägg: 1160
Blev medlem: 30 maj 2011, 23:00
Ort: Helsingborg

Inlägg av volvomannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->är det stor skillnad jämfört med ett original med brytare? <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Re: PROBLEM HPI Tändning till zundapp

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pnb70 skrev:
pnb70 skrev:
pnb70 skrev:Köpte en HPI Tändning på trimbutiken, men motorn startar ej.
Har gjort allt enligt bruksanvisningen, har gnista , har provat med förtändning allt mellan 2-4 mm enligt anvisningen. Men den startar ej.
Förgasaren är en Naraku PHBG 21mm, alltså en dellorto kopia.
Hur gör jag nu??
Det är HPI med en kurva, jag skall skrapa bort all lack och färg imorgon och se om det hjälper
Gick kalas, slipadde av all lack överallt, även på delarna.
Startade och gick kanon
Toppen! <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Inlägg: 3240
Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
Ort: SMEBACKEN
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det går inte att jämföra med ett brytarsystem där har du ett tungt svänghjul och här en litet lätt har man åkt med ett pvl eller hpi så använder man inget annat vill jag lova <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar