Köpes Bing munstycken

Anglia59

Köpes Bing munstycken

Inlägg av Anglia59 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Köpes Bing fasta munstycken passande bla Puch, Zündapp och Husqvarna (se bild) i storlekarna 62, 64 och 66

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->brattis på tradera brukar sälja sådana. men jag har inte tänkt på om han har dom storlekarna.

erland <!-- </EdIndex> --></div>
Anglia59

Inlägg av Anglia59 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för tipset, men jag har redan handlat av honom och han har tyvärr inte dom storlekarna som jag söker. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
mallgroda

Inlägg av mallgroda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Storlek 64 finns på http://www.puchverkstan.se/?m=7&s=3&p=3 <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp for ever
Kontakt:

Inlägg av Zündapp for ever »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kolla lite med dom här killarna.
Jag har köpt lite grejer av dom under året,kanontrevliga och snabba att leverera.Dom har mycket mer än vad som annonseras i sin webbutik.

http://www.ebay.de/itm/Zundapp-u-ahnliche-Hauptduse-Gr-70-Vergaser-BING11660-/400295321161?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item5d3375de49#ht_553wt_906

Direkt till deras egen Ebay webshop.

http://stores.ebay.de/mikeandmikesteile

Inga problem att maila på Engelska <!-- </EdIndex> --></div>
Anglia59

Inlägg av Anglia59 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har fått tag på NOS munstycken storlek 62 och 66 tack vare 56:an här på forumet :D

Men tack för dom övriga tipsen, nu vet jag vart jag kan köpa övriga storlekar utifall det skulle behövas. <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så här säger Puchverkstan och det vete kattsingen om jag inte håller med om det. :hmm:

"Bing original. Storlek 64, till Bing 12 mm standard. Många mopeder går bättre med fast munstycke, det viktiga är att få rätt storlek."

Ja, just det. Det är viktigt med rätt storlek och här jag erfarenheten att man får prova sig fram med nya eller föralldel NOS munstycken och komma fram till rätt storlek utifrån det. Gamla munstycken kan vara genompetade x antal gånger och med tiden blir hålet större eller tvärt om kan det vara oxid i hålet så det blir något mindre men det kan man ju sedan experimentera med om man har ett antal sådana.

En motor som jag tycker går bäst med fast munstycke är JLO med Pallas förgasaren.

För att motorn ska gå rent och bra tror jag det är viktigt med rätt mängd olja i bensinen och jag tänker då inte för mycket olja. Nyss läste jag på en annan tråd om en DBS Swing med Sachsmotor där man kunde läsa tillverkarens instruktioner om oljeinblandning 1:25 och SAE 40-50 motorolja. Den oljan tror jag inte alls är jämbördig med dagens rekommenderade tvåtaktsoljor för luftkylda motorer så därför tänker jag köra med max 3 procent när det blir aktuellt men förmodligen provar jag två procent och det är väl det som rekommenderas med tvåtaktsoljorna av idag :?: <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->56:an, min transportmonarped går bäst med fast munstycke också (encarwi S65 originalförgasare), dock har jag nåt nummer för litet munstycke egentligen känns det som, men stiftet är fint gyllenbrunt, så det borde vara bra.
Men tyvärr ha rjag inte hittat några fasta munstycken till Encarwi i storlekar 56 o uppåt. <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det borde väl passa med munstycken till Bing ringflottörförgasare dom har väl samma gänga (3,5 mm) :?: <!-- </EdIndex> --></div>
volvomannen

Inlägg av volvomannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tänk på att det är 3,4 mm om det är en gammal gasare, om den är ny sitter det 4 mm kan även passa i en gammal men då måste nålmunstycket bytas ut med. <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
Skriv svar