Monarscoot.

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
518-23

Inlägg av 518-23 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pangerva skrev:Hur går det med kåpletandena kompisar? :D
Du kan få köpa den på bilderna.

Mvh Magnus <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->fel modell på den ja hade samt den va lite sprucken vid oljepluggen i botten så ja kastar den då den e utom räddning!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

518-23 skrev:
pangerva skrev:Har du nållager i vevstaken eller bussning. Det var nållager original.
Förresten så fanns inte kedjetransmission med kick så det är en hopplockad motor i så fall.
Blir säkert jättebra.
Kan du lägga ut en bild på insidan av trans-kåpan. Den är inte samma på kedje- och remmotorer. :?
Så här ser transkåpan ut på insidan,

Bild

Även utsidan skiljer sig lite i utseende mot senare årsmodeller, den gjutna "klacken" är betydligt kortare.

Bild

Mvh Magnus

Jag är köpare på den på bilden. PM:a pris så kan vi nog komma överens. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
518-23

Inlägg av 518-23 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->pangerva, du har pm.

Mvh / Magnus <!-- </EdIndex> --></div>
rune007

angående transkåpan

Inlägg av rune007 »

NiklasHögberg skrev:ja har men en transkåpa liggande som de bara står JLO på. för trampmotor tydligen då den e öppen för trampaxel.
Tjenare Niklas!
Jag är i behov av en ny kåpa till min motor. "JLO Piano", original till en monarscoot #59. Vet inte om det är den kåpan som du har (eller hade?) men är det samma så är jag intresserad!

Vet inte hur man laddar upp bilder så jag kan skicka dom till dig så du kan se hur min kåpa ser ut?

MVH/Peter <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Re: angående transkåpan

Inlägg av NiklasHögberg »

rune007 skrev:
NiklasHögberg skrev:ja har men en transkåpa liggande som de bara står JLO på. för trampmotor tydligen då den e öppen för trampaxel.
Tjenare Niklas!
Jag är i behov av en ny kåpa till min motor. "JLO Piano", original till en monarscoot #59. Vet inte om det är den kåpan som du har (eller hade?) men är det samma så är jag intresserad!

Vet inte hur man laddar upp bilder så jag kan skicka dom till dig så du kan se hur min kåpa ser ut?

MVH/Peter
du kan maila foto på din kåpa till mig på niklas_hberg@hotmail.com
enda kåpan ja fann just nu är en för kickmotor men den är ju enkelt pluggad så ska man ha den på trampmotor så slår man bara enkelt ur en liten plåtplugg. bifogar bild på den!

Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
rune007

Re: angående transkåpan

Inlägg av rune007 »

NiklasHögberg skrev:
rune007 skrev:
Tjenare Niklas!

MVH/Peter
du kan maila foto på din kåpa till mig på niklas_hberg@hotmail.com
enda kåpan ja fann just nu är en för kickmotor men den är ju enkelt pluggad så ska man ha den på trampmotor så slår man bara enkelt ur en liten plåtplugg. bifogar bild på den!

Bild

Uploaded with ImageShack.us
Hej igen! Fick tag i en kåpa från huddik för en hundring så det fick bli den... tack ändå! <!-- </EdIndex> --></div>
puch m flera

Monarscoot

Inlägg av puch m flera »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var fick du fatt i ekrarna till hjulen? Jag har inte hittat några med rätt längd
och tjocklek. Jag håller på att fixa en monarscoot M1261 <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar