1134 HPD is-racer
-
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Jo, den ser lite bred ut om baken. Har funderat på att bredda i baken, men det kanske inte behövs så mycket förstärkningar med en ynka 50cc? <!-- </EdIndex> --></div>cobra karlsson skrev:Den är nog breddad i baksvingen får kolla in den närmare på Mellsta nästa vecka för han brukar vara där .
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
-
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nä dom är väl starka nog det enda jag märkt när jag kört med mina är att dom kan flexa strax ovanför motorfästet pga att jag inte använder det främre topplocksfästet när jag har zundappmotor på dom.Man kanske skulle göra ett toppfäste så motorn håller ihop ramen lite extra
<!-- </EdIndex> --></div>

Jag har mätt lite och listat ut att jag får plats med främre motorfäste, så det ska nog hålla i så fall. <!-- </EdIndex> --></div>cobra karlsson skrev:Nä dom är väl starka nog det enda jag märkt när jag kört med mina är att dom kan flexa strax ovanför motorfästet pga att jag inte använder det främre topplocksfästet när jag har zundappmotor på dom.Man kanske skulle göra ett toppfäste så motorn håller ihop ramen lite extra
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
-
Cylindern håller sig förvånansvärt sval även vid stillastående tomgasande, så hoppas det ska funka.
Vad gäller varvet tycker jag att den varvar tillräckligt ändå. Är dock seg i gasresponsen, huvudmunstycke eller nåt annat tjall? <!-- </EdIndex> --></div>
Jo, jag vet, men hoppas att det långa (varvsänkande) insugsröret ska hinna svalna lite innan framme vid fuggen.56:an skrev:Håller gör det nog men koppar är också den av de bästa värmeledarna vilket i det här fallet är mindre bra
Cylindern håller sig förvånansvärt sval även vid stillastående tomgasande, så hoppas det ska funka.
Vad gäller varvet tycker jag att den varvar tillräckligt ändå. Är dock seg i gasresponsen, huvudmunstycke eller nåt annat tjall? <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har nu testkört med en massa olika munstycken, går fint vid torrgasning, men så fort det börjar gå tungt vill den dö, som om den får för lite soppa, fast det kan det väl inte vara om man uppe 220 i huvud? Eller bör man trimma bensinkranen för att få tillräckligt flöde?
Misstänker dock att det kan vara tändningstjall, kör med vanligt brytarsystem. Några tankar? <!-- </EdIndex> --></div>
Misstänker dock att det kan vara tändningstjall, kör med vanligt brytarsystem. Några tankar? <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
-
- Kontakt:
- Lasse väss
- Forumsponsor
HAr aldrig försökt mig på en mikuniförgasare till en moppe förut
<!-- </EdIndex> --></div>
Hmm, har blivit tipsad om att experimentera runt 180 från olika håll, men är ju tydligen helt ute o cyklar då?Lasse väss skrev:170![]()
Nått stort fel där någonstans
HAr aldrig försökt mig på en mikuniförgasare till en moppe förut

1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
Det är en mikuni vm151 20mm som ska mata en 50cc sk 6,25hk mahlecylinder. <!-- </EdIndex> --></div>Hasse skrev:Är det en Mikuni vm 151 20mm?
I så fall om du inte har nåt herrejösses-trimm så blir det alldeles för fet blandning med så stora munstycken.
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt