Sachs 2vxl hand orklös

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
nickeliten

Sachs 2vxl hand orklös

Inlägg av nickeliten »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej alla här! Ärvde en gammal crescent 1137 med en 2växlad hand Sachs i. Tror det sitter på en 3,5 cylinder och bing förgasare 12mm allt annat är original tror inte den är omdrevad.
Nu tog jag ut den ur Boden och skulle köra den första gången efter vinter. Startade på ett kick! :lol:

Men den verkar lite orklös i ganska små backar och när man gasar på för fullt går den ojämnt. Svårt att beskriva när man är nybörjare.

Vad ska man börja titta på?
Hur brukar en enklare service se ut för er?
Kan det vara gammal bensin?

Med vänlig hälsning, Niklas <!-- </EdIndex> --></div>
HUSQVARNA SPORT

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Böja med sota ur avgassystemet. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Johan Lat

Inlägg av Johan Lat »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag hade börjat med att rengöra förgasaren tycker ofta att det blir lite vatten/kondens i dom när den står ett tag <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Re: Sachs 2vxl hand orklös

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
nickeliten skrev:Hej alla här! Ärvde en gammal crescent 1137 med en 2växlad hand Sachs i. Tror det sitter på en 3,5 cylinder och bing förgasare 12mm allt annat är original tror inte den är omdrevad.
Nu tog jag ut den ur Boden och skulle köra den första gången efter vinter. Startade på ett kick! :lol:

Men den verkar lite orklös i ganska små backar och när man gasar på för fullt går den ojämnt. Svårt att beskriva när man är nybörjare.

Vad ska man börja titta på?
Hur brukar en enklare service se ut för er?
Kan det vara gammal bensin?

Med vänlig hälsning, Niklas
Sachsar är ofta orkeslösa prova med Zündapp staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
nickeliten

Inlägg av nickeliten »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja ska försöka ärva en sån av min farsa då också då :P

Nej men jag ska prova och rengöra förgasaren och sota avgasröret nu när jag kommer ut till landet. Låter inte helt omöjligt att avgasröret kan vara igensotat. Tror inte det är gjort på x antal år :)

Sen tycker jag att kopplingen tar så kort (lite spel kanske det kallas?) men det verkar man ju kunna fixa om man läser "mektips" här på raketsport!

Tack för hjälpen <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar