Minde bakdrev Crescent F50 GLX

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
ojelun

Minde bakdrev Crescent F50 GLX

Inlägg av ojelun »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad passar??? Har en bekant som behöver dreva mer ... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inget passar men det var väl nån här på forumet som gjorde drev på beställning
Annars kan man ta ett "orginal" utslitet och svarva ner sen svetsa på en kuggkrans med "rätt" antal kugg :idea: <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Arbeta på ett Mustang Mamba drev , VÄLDIGT lite som skiljer , eller hör med Kejsaren här på forumet <!-- </EdIndex> --></div>
ojelun

Inlägg av ojelun »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag såg att mopedfantasterna hade till F50 i olika storlekar (LELEU). De passar inte då? Jag vet att GLX har gjutna hjul, men jag tänkte kanske infästningen på drevet ändå är densamma... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
jorhul
Forumsponsor

Inlägg av jorhul »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är inte samma. <!-- </EdIndex> --></div>
Jörgen Hultman. Växjö Moppers.
Crescent F-50 -76, Crescent F-50 GLX -78, Crescent 1145 -57
Zündapp GTS 50 -81, Zündapp KS 50 -78, Monark 125 TTS -75
<50_cc

Inlägg av <50_cc »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej jag ställde samma fråga för några veckor sedan, och fick tipset att kolla med kejsaren och han gör just nu två drev till mig. tydligen finns det två centrumdiametrar på bakhjulet så kolla vilket du har 40 eller 42 mm.
maila honom och fråga så fixar han nog det. :)

50cc är moppe allt över det är motorcyckel <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<50_cc skrev:50cc är moppe allt över det är motorcyckel
Detsamma gäller allt över 1 hk

40 eller 42 mm beror väl på om det är ett Golden Champ hjul eller inte <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

S_Compakt skrev:
<50_cc skrev:50cc är moppe allt över det är motorcyckel
Detsamma gäller allt över 1 hk

40 eller 42 mm beror väl på om det är ett Golden Champ hjul eller inte
vet du nåt som jag behöver veta tro :lol:
jag tror att det bara är olika utförande på fälgar, kanske olika leverantörer eller så.
det finns ju t.ex 2 olika framhjul till dom, ett med täckt vänstersida och ett med öppet.
jag tror inte jag har sett nån original Golden med täckt och ingen glx med öppet nav men det kanske bara är tillfälligheter :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu pratar ju du om framhjulen där skillnaden är som du säger , men om det är nån skillnad på bakhjulet vet jag faktiskt inte utan det var mer en känsla om det tydligen fanns olika mått, ska kolla på mina om det skiljer något. Har du fortfarande försäljning på "slang" till frambromsok ? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

S_Compakt skrev:Nu pratar ju du om framhjulen där skillnaden är som du säger , men om det är nån skillnad på bakhjulet vet jag faktiskt inte utan det var mer en känsla om det tydligen fanns olika mått, ska kolla på mina om det skiljer något. Har du fortfarande försäljning på "slang" till frambromsok ?
jajjamän
hur många vill du ha :?: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar