Regnet har öst ner från fredag eftermiddag utan uppehåll. Höststädningen av trädgården fick vänta och jag kröp ner till pannrummet (min verkstad) istället.
Denna moped köpte jag lätt isärplockad från Tyskland förra hösten. Hade väl stått i en lada eller något, för lacken, även på fälgarna, var det inte mycket bevänt med.
Men allt var komplett och motorn verkade frisk och dessutom med Bosch brytarlöst system (det med många spolar)
Några kilo tysk lera och sand tvättades bort (pust) och projektet drog igång.

Under vintern lackade jag i princip allt som behövdes. En 4-växlad kantmotor fick ersätta originalet. Med hjälp av en sadelmakare fick jag till sadeln på ett bra sätt. Sidokåporna lagades (plastic) och nya stötdämpare fick ersätta de mindre snygga jag hade.
Sen.....tog lusten slut och moppen arkiverades på obestämd tid.
Men de senaste veckorna har lusten återvänt igen, och de rödfärgade delarna klarlackades.
I torsdags kväll satte jag slutligen på dekorationslinjerna på tanken, och resultatet synes här. Känns alltid som lite av pricken över i:et, när man får på dem.

Avgassystemet är ett originalsystem, men jag tänker byta det mot ett med lite större diameter på utblåset.(Och byta den fula bakre avgasupphängaren, förståss)

Nu återstår eldragning och lite annat, men det är lite trevligt monterande under den kalla tiden på året. <!-- </EdIndex> --></div>