<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En 4 växlad Zündappmotor av den tidiga modellen med banankick och smalare växelaxel, anlände igår.
Mycket ovanlig motor, tillverkades bara några år i början av 60-talet.
Ska gå igenom den helt och hållet i höst/vinter, så jag kan ha den på min Combinette till nästa säsong.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul motor BjörnK. Jag har en lite nyare runding som jag borde renovera och sätta på 68an.. nån gång <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja Pälle, tiden räcker inte till allt. Men det är gott att ha lite projekt som ligger och väntar!
Nu står byte av framgaffel på min Maxi högst upp på agendan. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul Erik, att du äntligen fick tag i denna typ av förgasare!
Hoppas den fungerar som den ska. <!-- </EdIndex> --></div>
BjörnK skrev:En 4 växlad Zündappmotor av den tidiga modellen med banankick och smalare växelaxel, anlände igår.
Mycket ovanlig motor, tillverkades bara några år i början av 60-talet.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja då har man just inhandlat en *moppe* igen då suget efter en stummis blev lite för starkt.. att det är en Rambler ja det är väl bara lite kul..hämtas hem den 31/8 ...tycker faktiskt den ser hygglig ut
synd jag inte hinner hämta den innan blåröken.. <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...