<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmmm tråkigt att höra selma...
Har du vanliga lager gissar jag på att du glömt distansen imellan lagren...
PS min F50GLX...är också svampig...vid max gas. Jag trodde första vändan att jag glömt skruva fast något....efter koll näää...
Jag har förstärkt vaggan, även svetsat ihopp baksvingen länst bak, sed plåt inv. fram på vaggan & infästning till motorn med
ett grövre rör som vaggans bult går igenom, motofäste 3mm ...+ extrajärn till motors främre fäste...
Kollat allt tror jag....de svajar ändå....

...PS kanske är ramen för svag iaf min...

Upptäckte att styrlagret var glapp, åtdraget...har inte kollat om de är bättre...bara en tanke som amatör mek...
PS Gruff snygg dappe...måste jag säja....Zurdapp 125cc fanns ju med olika HP vad jag vet så är första modellen bra på 14HP....
jämföra med Athena 80cc som kan ge upp till 16HP å är rappare vad jag vet....annars kan vi jämföra Monarks TS80...
slår kanske Zuedapp 125 i ACC...***ler...
Lite skämtat...jag har själv kört KS50 med 125cc...med orginal bakhjul håller inte + mm super dåliga bromsar på dappen...spände eker åt polarn.
Som jag kommer ihåg var Monarks TS80....rappare, kört å mekat med en son...ingen klara av vxl-iställning., jag lyckades iaf få 5vxl att funka.
Hmm vad jag vet idag så är dom bara 5-vxl....haha...kan säga jag behövde inga fler vxlar då kan jag lova.
Har även haft en egen Monark Cross 50cc 6vxl...som inte gick bra...sålde motorn för 350kr....å resten lämnade jag i ett cykelrum...å skett i den...
komplett ram, hjul tank ....Effekt rör...
Skulle vart idag har man dregglat över dessa saker... <!-- </EdIndex> --></div>