Cylinderhonare

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
56:an
Forumsponsor

Cylinderhonare

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag blev allvarligt sugen på den här cylinderhonaren:

http://shop.ettansmopeder.se/honingsverktyg-universal/1647-0

Vad tror ni om den? Någon som provat? Den är ju prissänkt också.... :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fungerar bra ska jag tro, hade en sån "proffs" modell med tre stenar, gammal från en bilverkstad, men den lånades ut nån gång och jag minns inte till vem och har aldrig fått igen den.

Jag kör med en sån här nu, bra mycket billigare, men bara två brynen istället, dock är den ingne hit om det är stora portar, stenarna kan åka in:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Ovrigt/Honingsverktyg-192276/

Bild

Tycker man stenarna är för korta kan man köpa stenarna till den större modellen och använda istället. <!-- </EdIndex> --></div>
f50glx
Forumsponsor

Inlägg av f50glx »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->56a har en sån funkar fint med dom långa stenarna det blir som nytt :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
sm-50
e-type-73 objekt
e-type-74
e-type-75 ekf
f-50glx-ekf
1199 flaka
kreidlertm

Inlägg av kreidlertm »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag fick ett verktyg av en bekant som dom kallar "blåbärsris".. många små slipstenar och den har jag honat några cylindrar med! det har funkat kanon ! den var för "slut" för deras jobb men tar perfekt i en gjutjärncylle! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Sura
Kontakt:

Inlägg av Sura »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag köpte den från Ettans, och den funkar bra.
Men, han "glömde" säga att man får inte med några extra stenar fast det står i annonsen....
Dålig stil!

Det inköpet var mest för att kolla hur han är som säljare, och det var ungefär som jag misstänkte. <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Sura skrev:Jag köpte den från Ettans, och den funkar bra.
Men, han "glömde" säga att man får inte med några extra stenar fast det står i annonsen....
Hmm.... Det där är väl ändå inte riktigt lagligt :hmm:

Jag hade faktiskt räknat med den där extra satsen stenar. :?

Nåväl, tack alla för mycket bra input här det har gett mig god vägledning. Jag återkommer. :) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar