<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var ute och tvättade ramen idag, då såg jag att ramen hade "svans"... säger detta något?
I bakgrunden en annan ram som börjar med 3 i ramnumret, men det är annan lack och allt på den. Dock samma autoped-klistermärke på ramen. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja hur var det nu??
Större delen av 1954 klämdes centralstödet fast på rörstumpen under tramppartiet.
Med hur satt stödet 1953? Har själv ingen NV5:a hemma men jag har för mig att stödet skruvas fast i ramen med ett litet plattjärn överst i stödet typ centralstöd för cykel.
Nån som säkert vet att ni har en NV5:a kan ni kolla så vi får räta ut detta frågetecken. Skulle inte förvåna mig om båda modellerna fanns med tanke på hur NV5:an utvecklades. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bägge NV5 53 har polhemsstöd. Ingen svans. Dock har den i bakgrunden fotograferade ramen exakt samma autoped-dekal på ramens överdel.
Jag är inte övertygad om HPD längre. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser ut som en gammal koppartrans dekal suttit där. Det kedjeskyddet satt inte original på autopederna. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så, en undring ställd till de av er som använder "Ingvarstödet":
Det här ser ju inte bra ut, hur har ni löst det?
På http://autopeden.se/?page_id=292 finns originalbilden för högre upplösning, sist, och även bild på den Autoped som omnämns ovan. <!-- </EdIndex> --></div>