<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du kan ju alltid prova med SZK på facebook men jag undrar vad som har hänt med dappeåkarna.
SZK-forumet självdog och samma sak verkar hända med Facebooksidan...händer inte särskilt mycket där numera.
Nu sticker jag ut hakan och gräver kanske min egen grav men......
Min teori är att merparten är av Zündappåkarna är medelålders halvintroverta gubbar som mest håller sig till "de egna" och ägnar sina kvällar åt att sortera alla svårfunna delar som de aldrig i livet skulle kunna tänka sig att avyttra till någon utanför den "innersta kretsen".
Att skaffa nya erfarenheter eller dela med sig av sina egna skulle de aldrig i livet göra via nåt forum på nätet, icke då.
Givetvis finns det undantag men min personliga tolkning bygger faktiskt på en hel del egna upplevelser. Har varit i kontakt med många Zündappmän, när jag annonserat ut delar, som bekräftar det jag skriver ovan. Man köper gärna, är jävligt kräsen och vill absolut inte byta bort något godis.
Det är även vanligt att de medelålders Zündappmännen har ganska gott ställt och kan kosta på sig att köpa alla dyra fina delar som dyker upp, både NOS och nytillverkat. Att skicka en svårfunnen tank först till plåtslagaren och sen till kromfirman är vardagsmat för vissa.... Inget ont med alls, och nej, jag är inte avundsjuk.
Som sagt, det finns undantag, det gör det.
Det kanske är tur att jag har fler märken i stallet annars skulle kanske min framtid redan vara utstakad......

<!-- </EdIndex> --></div>