Hjälp med identifiering av lykta och hastighetsmätare?

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
J Stabler

Hjälp med identifiering av lykta och hastighetsmätare?

Inlägg av J Stabler »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Go'middag alla moped-pulare!
Jag var för en tid sedan på en veteranmarknad och köpte en lykta och en hastighetsmätare. Nu är det så att jag inte är riktigt säker på vad grejorna har suttit på original.. Jag har dom på en hårt kustomiserad moppe just nu, och det lirar fint i mina ögon. Dock är jag intresserad av att få veta vad prylarna suttit på original.
Någon här som vet?

Bild

Tackar på förhand - över! <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->dET LILLA HÅLET TYDER PÅ NÅGON TYSK ELLER ITALIENSK MASKIN :oops: men vilken är nästa omöjligt att säga, kanske lutar mer åt tysk eftersom det är en VDO mätare, italienarna har nåt annat skräp.

I det lilla hålet satt en plasstbit som lös när lampan funkade, så föraren skulle vata att lyset va på. <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hålet kan ju vara borrat i efterhand men.... Känner igen den där modellen, tidig Mustang? <!-- </EdIndex> --></div>
J Stabler

Inlägg av J Stabler »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Båda kan vara lika rätt.. Trodde att lampan "hörde hemma" mer i detta forumet än andra, därför postade jag här.

Ingen annan som vet nå't? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du mått på ljusöppningen och längd på lykthuset? <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Bengt

lampa

Inlägg av Bengt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är till mustang mamba.Hade en gång i tiden. <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hade inte maba liten rund mätare av märket huret i sina lyktor?? eller ja kanske e ute o cyklar helt åt h..vete??

Niklas"Nisse" Högberg <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
J Stabler

Inlägg av J Stabler »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Har du mått på ljusöppningen och längd på lykthuset?
Ska mäta imorgon - återkommer med mått och någon bild till.
Bengt skrev:Det är till mustang mamba.Hade en gång i tiden.
NiklasHögberg skrev:hade inte maba liten rund mätare av märket huret i sina lyktor?? eller ja kanske e ute o cyklar helt åt h..vete??

Niklas"Nisse" Högberg
Jag vet inte vem av er som har rätt.. Fler tips tills jag tagit alla mått? <!-- </EdIndex> --></div>
Bengt

Mustanglampa

Inlägg av Bengt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det fanns både rund och på bilden. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar