Überteoretisk fråga ang vändkanter

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
zappafan skrev:
Pälle skrev:
zappafan skrev:Sluta tramsa & borra cylinder'n... cocos_acc.gif
Ja, lånar du ut en svarv så nog ska jag fixa det! Skulle aldrig falla mig in att slanta 500-800 spänn plus fraktkostnad för att borra en moppecylinder till en moped som i bästa fall rullar 5 mil per år. :twisted
Känner du verkligen ingen inom verkstads-industri'n? min borrning kostade en butterkaka... :lol:
Hmm :oops: jo jag jobbar ju iochförsig hos en av sveriges största tillverkare av försvarsmateriel..dock som kontorsnisse såatte. Gäller väl bara att hitta nån som vet vad han håller på med.

Vilka överdimensionskolvar finns till Flinta och hur mycket ska det borras till resp kolv... <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

Pälle skrev:
Ja, lånar du ut en svarv så nog ska jag fixa det! Skulle aldrig falla mig in att slanta 500-800 spänn plus fraktkostnad för att borra en moppecylinder till en moped som i bästa fall rullar 5 mil per år. :twisted
?? 500-800 är ju inget när det gäller en hobby som förhållandevis är nästan gratis... <!-- </EdIndex> --></div>
ludde78

Inlägg av ludde78 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kolvarna till Flinta som finns är
39mm
39,5mm
40mm
Min omborrare lägger kolvarna på 0,04-0,06mm i spel beroende på kolvfabrikat
Jag kan lova att en sådan motor blir extra tät å går bara bättre å bättre ju mer man kör <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

S_Compakt skrev:
Pälle skrev:
?? 500-800 är ju inget när det gäller en hobby som förhållandevis är nästan gratis...
Nä men har man 2 hobbybilar förutom ett gäng moppar så tänker iallafall jag mig för emellanåt.... <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar