<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Just ja !
Knepigaste bromspappret hade Valter på sin Racing.
10.8 hk och över 19 i vrid
DET är fränt !!! <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
selma skrev:Ja då har du lite att leta efter under vintern om du ska hitta alla 12
Tyckte det var fint ryt i den när jag såg den i Mellsta,men en elakare pipa kanske gör susen.
Det är kul att krångla lite
Lycka till
Är ju dålig på att räkna + att jag bara har 10 fingrar, så 12 kommer jag nog inte upp till!
Rytet är väl ok idagsläget. Men toppvarvet ska upp med några tusen rpm innan jag lägger mig platt!
(man hör på filmen att det saknas lite... Tack Sura btw)
Och krångla är jag ju expert på, men att reda ut krångel är jag nybörjare på!
Men målet med skiten är att åka 100 ärliga blås med 50 ärliga cc! <!-- </EdIndex> --></div>
selma skrev:Ja då har du lite att leta efter under vintern om du ska hitta alla 12
Tyckte det var fint ryt i den när jag såg den i Mellsta,men en elakare pipa kanske gör susen.
Det är kul att krångla lite
Lycka till
Är ju dålig på att räkna + att jag bara har 10 fingrar, så 12 kommer jag nog inte upp till!
Rytet är väl ok idagsläget. Men toppvarvet ska upp med några tusen rpm innan jag lägger mig platt!
(man hör på filmen att det saknas lite... Tack Sura btw)
Och krångla är jag ju expert på, men att reda ut krångel är jag nybörjare på!
Men målet med skiten är att åka 100 ärliga blås med 50 ärliga cc!
Jaa dä gjorde ju Zündapp med sina 6,25hk 104km/h.Mä Orginal pipa å Bing 19mm å brytarsystem. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaa dä gjorde ju Zündapp med sina 6,25hk 104km/h.Mä Orginal pipa å Bing 19mm å brytarsystem.[/quote]
Och Holländarna som besöker Bengtsfors varje år åker 110-115 km/h
med samma setup (ofilat), hörde att dom lägger 3-4 dagar bara på att chimsa motorerna..... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Och Rödluvan körde väl minst 120 med originalprylar.............
Plus han som jag träffade på Moppeutställningen i Borlänge i vintras - hans kreidler
toppade 145km/h när han var 15 bast! Och det var 50cc också!
Om det tar 3-4 dagar för Holländarna att schimsa motorn, borde dom nog
lägga en dag hos optikern + skaffa ett bra mätverktyg och kanske ej röka
en hövding då det är dags för montering!
fatchance skrev:Och Rödluvan körde väl minst 120 med originalprylar.............
Plus han som jag träffade på Moppeutställningen i Borlänge i vintras - hans kreidler
toppade 145km/h när han var 15 bast! Och det var 50cc också!
Om det tar 3-4 dagar för Holländarna att schimsa motorn, borde dom nog
lägga en dag hos optikern + skaffa ett bra mätverktyg och kanske ej röka
en hövding då det är dags för montering!
erlan skrev:var det samma bänk från Kungsgården som även var på dragracingen i norberg?
erlan
Nej,det är Mickes (Mr Overkill) egen bänk som han har hemma i garaget.
Och det är inga skitgrejer om han köper något.
Den lämnar heller inga "glädje siffror" för han beställde en bänk som inte skulle vara "snäll". <!-- </EdIndex> --></div>
erlan skrev:var det samma bänk från Kungsgården som även var på dragracingen i norberg?
erlan
Nej,det är Mickes (Mr Overkill) egen bänk som han har hemma i garaget.
Och det är inga skitgrejer om han köper något.
Den lämnar heller inga "glädje siffror" för han beställde en bänk som inte skulle vara "snäll".
Går det alltså att beställa olika <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Japp!
Det hänger på hur man kalibrerar bänken.
En del vill ha en bänk som ger "bra" siffror för att få många kunder.
Jag vill hellre köra i en bänk som visar lite lägre, men riktiga siffror. <!-- </EdIndex> --></div>