Tradera och jag
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack Amarace för du tog det på ett positivt sätt 
Att stå för vad man säger och radera något man skrivit är väl ändå inte samma sak? Människan är så funtad att vi gärna glömmer det dåliga och minns det goda och det lär evolutionen bidragit med för att vi ska orka med att leva. Nej, jag tycker inte allt bör sparas på ett Internetforum. Till vilken nytta är det att spara grälet som slutade i ovänskap? Glöm det det som varit och se framåt istället. Som skribent här har jag rätten till det jag skrivit och därför finns "ändra" knappen som jag någon gång ibland använder när det känns lämpligt.
Niklas,
Ja, det är själva kopplingsgreppet eller "handtagsarmen" som man säger ibland. Men nu kommer problemet
och det är att mopeden är handväxlad så det är ett tvåväxelhandtag av den äldre modellen som satt på MCB mopeder c:a -57 till -72 och med den lilla spärrklacken i ovankant.
Som det är nu har dom satt dit det modernare greppet med spärren i mitten och den har också en annan vinkling så det funkar inte alls.
Det är svårt att hitta dom här handtagsarmarna till de äldre Magura tvåväxelhandtagen och något sådant har du väl ändå inte?
Alternativet är att bygga om det befintliga och dom greppen jag såg på Tradera såg ut vara dom rätta fast med saknad spärr och det var därför jag reflekterade på dom men vem hade trott dom skulle kosta 402 kronor?
<!-- </EdIndex> --></div>
Att stå för vad man säger och radera något man skrivit är väl ändå inte samma sak? Människan är så funtad att vi gärna glömmer det dåliga och minns det goda och det lär evolutionen bidragit med för att vi ska orka med att leva. Nej, jag tycker inte allt bör sparas på ett Internetforum. Till vilken nytta är det att spara grälet som slutade i ovänskap? Glöm det det som varit och se framåt istället. Som skribent här har jag rätten till det jag skrivit och därför finns "ändra" knappen som jag någon gång ibland använder när det känns lämpligt.
Niklas,
Ja, det är själva kopplingsgreppet eller "handtagsarmen" som man säger ibland. Men nu kommer problemet
Som det är nu har dom satt dit det modernare greppet med spärren i mitten och den har också en annan vinkling så det funkar inte alls.
Det är svårt att hitta dom här handtagsarmarna till de äldre Magura tvåväxelhandtagen och något sådant har du väl ändå inte?
Alternativet är att bygga om det befintliga och dom greppen jag såg på Tradera såg ut vara dom rätta fast med saknad spärr och det var därför jag reflekterade på dom men vem hade trott dom skulle kosta 402 kronor?
-
NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
skall att kolla noga hemma vad ja har. finner ja ett av korrekt modell så får du det billigt. runt 20:- plus porto. <!-- </EdIndex> --></div>56:an skrev:Tack Amarace för du tog det på ett positivt sätt
Niklas,
Ja, det är själva kopplingsgreppet eller "handtagsarmen" som man säger ibland. Men nu kommer problemetoch det är att mopeden är handväxlad så det är ett tvåväxelhandtag av den äldre modellen som satt på MCB mopeder c:a -57 till -72 och med den lilla spärrklacken i ovankant.
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tog en lite dålig bild men ja vet ej riktigt hur det du söker skall se ut.

Uploaded with ImageShack.us
förmodar det är fel typer ja har hittat men ja ska ha fler nånstans. <!-- </EdIndex> --></div>

Uploaded with ImageShack.us
förmodar det är fel typer ja har hittat men ja ska ha fler nånstans. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var som f-n Niklas det ser ut som du har det rätta handtaget och det är i så fall det översta. Det ser bra ut också.
Jag kan skicka dig handtaget som sitter på mopeden nu som inbyte, det är i gott skick men fel typ, och så får du en peng emellan men det tar vi via PM.
Killen kommer i morgon e.m. och jag ska ta upp det här med honom då så hörs vi sedan.
En liten fråga bara,
När du håller handtagsarmen med spärren mot dig är den till vänster eller till höger då?
(Det är lite svårt att se som den ligger på bilden) <!-- </EdIndex> --></div>
Jag kan skicka dig handtaget som sitter på mopeden nu som inbyte, det är i gott skick men fel typ, och så får du en peng emellan men det tar vi via PM.
Killen kommer i morgon e.m. och jag ska ta upp det här med honom då så hörs vi sedan.
En liten fråga bara,
När du håller handtagsarmen med spärren mot dig är den till vänster eller till höger då?
(Det är lite svårt att se som den ligger på bilden) <!-- </EdIndex> --></div>
-
cobra karlsson
- Kontakt:
-
NiklasHögberg
om ja håller de s ja tittar rakt mot spärren så e den till höger. ja et inget om modellerna som finns på växelhandtagen. kan kolla ev om ja har fler av denna typ liggande s kan ja jämföra dem. <!-- </EdIndex> --></div>56:an skrev:Det var som f-n Niklas det ser ut som du har det rätta handtaget och det är i så fall det översta. Det ser bra ut också.
En liten fråga bara,
(Det är lite svårt att se som den ligger på bilden)
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
NiklasHögberg
kolla på de hela du. ingen panik. <!-- </EdIndex> --></div>56:an skrev:Tack så länge Niklas jag ska kolla upp det här mer noga i morgon och återkommer då. Spara handtaget så länge är du bussig.
Cobra,
Jättebra, får se hur det går hos Niklas först. Finns inget där så återkommer jag.
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I går kväll var jag och hämtade en moppe och i kväll sitter jag vid köksbordet och sätter ihop Sigges Sachs. Sätta ihop Sachs är ett pilljobb, ja, riktigt Sachspill 
Jag gjorde ett avbrott för att kolla en gängsats på Tradera. Gamla amerikanska kvalitetsverktyg ser det ut som och förmodligen från militärens mobförråd. Kolla bilderna - fina gejjer....
http://www.tradera.com/whithfort-gangsats-auktion_302428_161462172
Okej det är Whitworth men det är fina saker ändå... Nya och oanvända
Men det bästa av allt var att någon annan bjöd rätt så ordentligt mot slutet annars hade risken varit stor det hade blivit en utgift till
<!-- </EdIndex> --></div>
Jag gjorde ett avbrott för att kolla en gängsats på Tradera. Gamla amerikanska kvalitetsverktyg ser det ut som och förmodligen från militärens mobförråd. Kolla bilderna - fina gejjer....
http://www.tradera.com/whithfort-gangsats-auktion_302428_161462172
Okej det är Whitworth men det är fina saker ändå... Nya och oanvända
Men det bästa av allt var att någon annan bjöd rätt så ordentligt mot slutet annars hade risken varit stor det hade blivit en utgift till
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är konstigt det här med Tradera.... Ibland verkar det som hela flocken mopeddelsköpare samlas vid ett visst tillfälle och vid en viss säljare och då kan buden och slutpriserna skjuta i höjden. En annan gång kan det också vara bästa kvällstid men köparna är frånvarande. Det är lustigt men samtidigt som att titta på en spännande film. Jag säger som jag brukar säga att det gäller för säljare och göra precis rätt och jag försöker se och lära av det. Men sen är det ju det där opåverkbara som tur och ödet. Ja, det har spännande på Tradera ikväll och mycket JLO grejjer.... 
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ended=1&alias=Sm%C3%A5land0470 <!-- </EdIndex> --></div>
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ended=1&alias=Sm%C3%A5land0470 <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hade det där på minneslistan, men fy fasen vad allt blev dyrt, en trampmotor utan cylinder, topp och förgasare för 2435kr, kickmotor (med kedjedrift ioförsig) för otroliga 3255kr.
Eller så har Ilo äntligen börjat uppskattas för den kvalitetsmaskin den är
Edit, glömde, och Kickarna gick tvärtemot billigt, 2st (men en var egentligen inte Ilo) för 106kr <!-- </EdIndex> --></div>
Eller så har Ilo äntligen börjat uppskattas för den kvalitetsmaskin den är
Edit, glömde, och Kickarna gick tvärtemot billigt, 2st (men en var egentligen inte Ilo) för 106kr <!-- </EdIndex> --></div>
-
HUSQVARNA SPORT