<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag hade en krök som var utav tvivelaktigt flöde på Gulf-räsern, så jag sparade bara fästet/flänsen typ 2-3cm sedan tog jag en passande krök från ett nytt bil-avgasrör till nån av de små fordarna, typ fiesta.(Jag jobbar på en Ford firma) Dom har inte mycket grövre rör än en HVA Slipade slitsar o "konade" in röret o svetsade ihop det med snutten som jag sparade, sedan gjorde jag likadant mot ljuddämparen, eftersom det är en skoter så syns det ju inte vad det sitter för krök på. Fick slipa ur lite vid plåten framför motorn så den "grova" kröken fick plats, så nu funkar det perfekt. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vann dessvärre ej krökrn på tradyra. men fick nyligen tag på en annan i lite sämre skick men den e ju original iaf. kostade bara 200 inklusive frakten så de va ett fynd tycker ja. skoterett krökar växer inte på träd. får nog min me posten vilken dag som helst. ska bli skoj o montera dit en som har rätt vinklar istället för hemmasmidet som sitter på nu. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul att det löste sig. Har ett hemmasmide bestående av flera delar ihopsvetsade men det blev mest sönderbränt och en massa migtråd i röret så när annonsen dök upp (har letat runt på marknader men aldrig hittat någon) så kände jag bara att jag inte orkar dona själv utan bjöd över-sorry.
Bjöd även på husqvarna undervisningsmotor där jag har en förhoppning att man ska kunna ta "veven" och kopplingen som verkar vara i bra skick.
Fick den idag men inte kikat så noga får bli vinterns jobb flytta över allting till Skoterett motorn. Som det är nu skäms man åka runt då den håller på rassla sönder. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ingen fara vettu. får gratulera till vinsten. fick ju tag på ett som passa min ekonomi bättre dessutom. o egentligen e en helt ny krök på min ganska dumt då de e slitet i övrigt. byter bara de som behövs för den ska gå bra. betala ej för mkt för undervisningsmotorn bara hehe! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248