uppstartad

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
NiklasHögberg

uppstartad

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu är den uppstartad. de enda som är nu att göra är finlir med tändning. den är lågtänd o lite slö. för övrigt gick den riktigt fint på tomgång o ljus o så fungerar, bara tuta kvar att få igång. slänger in ett par bilder också som bevis att den går. har ljus till och med o även bromsljus.

Bild

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Härligt, bara att gratulera!

Du behöver verkligen ett bättre sadelöverdrag. Jag ska försöka komma ihåg att skicka det till dig. :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->är riktigt glad att den startade så pass lätt ska nog rengöra förgasaren mer me tror de kan va ngn droppe vatten i den som kommit från tanken. haft vatten i den när ja svetsade i den. villu undvika bensingaser o slippa spränga verkstan. toppen om du hinner skicka överdraget någon dag. jätte tacksam att du donerar det till mig pälle! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
monark 50s

Inlägg av monark 50s »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev: haft vatten i den när ja svetsade i den
Hmm låt mig gissa, nån har dragit i för lång skruv i övre kåpfästet under sadeln... hade samma på våran Gulf-räser, jag limmade med PUR-lim o passade på att limma fast gummimattan som sitter som skavskydd under bygeln. <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det är inte omöjligt att de gjort ngt sånt idigare men nu e den lagad. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Skriv svar