<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nån som använt sachs eller dellortoförgasre på sin flinta?
Dom är ju lite lättare att hitta till rätt pris, helst om man går upp i storlek lite.
Man får ju nartuligtvis bygga om lite men det kan det ju vara värt.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gör du ett insugningsrör så kan väl i stort sett vilken förgasare som helst gå att få dit <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->puchens förknasare har jag använt dubbla isolerpackningar bara så går flotörhuset fritt <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lutar inte Puchförgasaren bakåt då. Då är inte flottören lodrätt vilket kan medföra att den hänger sig. <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jodå den lutar men har inte haft några problem
oj då det var var nog en ilo motor jag hängde på puch förgasaren ursäkta minnet <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har en borrad Bing på min Trapper, det var en 12mm från början, med flottören på rätt sida, kan vara från nån puch?? men jag borrade från 2 håll för att inte sabba trottelhuset, sedan slipade jag ur den med "putsduk" (scotchbrite) limmat på en borr,så det nästan glänste i den. Så nu har jag en 15mm Bing som funkar utmärkt med justerbart munstycke o sportfilter typ KN med stålnät(koniskt) inhandlat hos Waldens motor i Hallstahammar, även kallat "Fartkiosken" av de där snabba typerna i Hallstamoppers <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En Bing ubåt i 17mm är ett riktigt bra val. Du får göra ett eget insugningsrör av ett plattjärn och 17mm rör. Fungerar ypperligt om du vill ha lite fart.
Går även att använda de mindre "ubåtarna i 16 och 15 men ger inte lika mkt. givetvis.