Monark M36 -55
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Byt det är inte kul med kjedjebrott i höghastighet <!-- </EdIndex> --></div>Holländaren skrev:Stämmer bra att den hade kedjedrift också. Kedjan jag har på nu är den som satt där från början (råkade vara rätt längd), så dom håller för lite mer än 0,8 hk iaf
Monark 1237 -74, 44 kmh
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tänkte på en sak, du sa att du hade problem med att den inte slirade tillräckligt mycke när du drog iväg och du skulle labba med oljor. Har du tänkt på att din motor lutar rätt rejält bakåt? Jag menar om du slår i 1,5 dl som det ska va hamnar det ju väldigt långt bak/ner i motorn och kommer kanske inte i tillräcklig kontakt med kopplingen? <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
- Lasse väss
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo lutningen är mycket mer än på en Maxi, men den är ungefär som på en Magnum X. Det är förresten ett Magnum X block, 4 lagrad alltså.
Och 1,5 dl kommer man inte långt med med den här lutningen nej
Men jag fyller tills den börjar rinna över, det går i ca 3,5 dl.
Jag har fått sätta en slangbit på avluftningshålet längst bak på motorn för den ville spotta ut olja där annars. <!-- </EdIndex> --></div>
Och 1,5 dl kommer man inte långt med med den här lutningen nej

Jag har fått sätta en slangbit på avluftningshålet längst bak på motorn för den ville spotta ut olja där annars. <!-- </EdIndex> --></div>
Ilo GA50 har förövrigt en och annan vajer till motorn de med.
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Ok, du mumlade ju om automat i början av tråden och då skulle det varit en GA50 i så fall. Fast som nu verkar det ju vara en manuell, G50 alltså.Holländaren skrev: Jag är inte speciellt insatt i dom här motorerna men enligt vad jag hittar så heter motorn G50. Motorn var redan bortplockat när jag köpte moppen så jag har inte ens sett den.
Men växelhandtaget satt kvar på styret så det var nog ingen automat iaf.
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
Jag vet inte var jag har fått automat uppgiften ifrån men jag verkar ha läst på mig lite olika uppgifter. När du frågade om det var en automat hittade jag dom uppgifter jag skrev sen.
Vi kan väl kanske dra slutsatsen att jag inte riktig har koll på vad det har suttit för motor
<!-- </EdIndex> --></div>
Nu när du säger det...Patrik skrev:Ok, du mumlade ju om automat i början av tråden och då skulle det varit en GA50 i så fall. Fast som nu verkar det ju vara en manuell, G50 alltså.
Mvh Patrik
Jag vet inte var jag har fått automat uppgiften ifrån men jag verkar ha läst på mig lite olika uppgifter. När du frågade om det var en automat hittade jag dom uppgifter jag skrev sen.
Vi kan väl kanske dra slutsatsen att jag inte riktig har koll på vad det har suttit för motor

He he... Oki.
Jag skall förresten lägga upp några GA50 bilder senare i veckan, finns väl alltid någon som är nyfiken å se på dom.
mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Holländaren skrev: Vi kan väl kanske dra slutsatsen att jag inte riktig har koll på vad det har suttit för motor
He he... Oki.
Jag skall förresten lägga upp några GA50 bilder senare i veckan, finns väl alltid någon som är nyfiken å se på dom.
mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->grymt som fan, skoj när folk slänger på e50 motorer på andra fordon! jag har en z50 motor på min crescent 2000 med 70cc och lite lull, men tycker nog fan inte det är roligare än automataren, så funderar till i vinter på att byta tillbaks till e50 motorn <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Och jag som tänkte bygga ihop en Z50 till den här, bara för att se om det går att få en sån att ge bättre 201m tider 
Rent teoretisk borde ju en 2 vxl accelerera ifrån en 1 vxl men det blir mycket lek med kopplingen.. Jag har inte riktig löst alla detaljer än men jag har en idé som jag tänker testa. Kommer bilder osv sen om jag nu lyckas få till nånting

Rent teoretisk borde ju en 2 vxl accelerera ifrån en 1 vxl men det blir mycket lek med kopplingen.. Jag har inte riktig löst alla detaljer än men jag har en idé som jag tänker testa. Kommer bilder osv sen om jag nu lyckas få till nånting

- Lasse väss
- Forumsponsor
- Lasse väss
- Forumsponsor
(Återkommer i morgon)
Förgasaren heter Mikuni ! Å man kan ha den som postlådaHolländaren skrev:Kul med fler Z50Vad kör du med för cylle? Ser ut att vara samma som jag har?
Och vad var det där för gasare? Berätta gärna mer om motorn, alltid intressant å se vad andra håller på med

(Återkommer i morgon)