tändningsfel??

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
erikda

tändningsfel??

Inlägg av erikda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->lite svårt att förklara mitt problem men jag ska försöka.
har en crescent compact med 2 växland sachs (handväxel)
startar jättelätt. lägger i ettan och gasar. lägger i tvåan gasar, går jättebra tills jag kommer till halvgas ungefär då går den ner i varv och blir orkeslös och vill dö om jag inte släpper gasen. skulle jag däremot gasa fullt på tvåan så märker jag att den vill gå ner i varv och dö en kort kort sekund men sen så varvar den upp och går jättebra på fullgas.
förstog ni?
vad kan det bero på.
har en bing 8,8 mm uppborrad till 14 mm, en 3,5 hk cylinder. ungefär 3-4 mm har jag ställt fram tändningen. nya packningar överallt (har klyvigt motorn och shimsat om den) <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bensinbrist ? <!-- </EdIndex> --></div>
erikda

Inlägg av erikda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tror du det kan vara så.. bytte nämligen bensinslang till en tunnare p.g.a att affären jag köpte dn i inte hade den storleken jag hade innan. <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bensinbrist, gör rent kranen och tanken.
Hur man kan höja tändningen på en Sachs till 3-4 mm undrar jag. :? <!-- </EdIndex> --></div>
erikda

Inlägg av erikda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ok.
ska genast ställa tillbaka tändningen :lol: kör ni med originalt tändningsläge eller? <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Låt tändningen vara, fixa bensinbristen först <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
erikda skrev:ok.
ska genast ställa tillbaka tändningen :lol: kör ni med originalt tändningsläge eller?
Det var inte så jag menade. Det går inte att vrida tändplattan så långt och öppnar man brytarena för att komma dit blir abris fel . <!-- </EdIndex> --></div>
erikda

Inlägg av erikda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ok. har grejat felet. bensinbrist va de.. flyttade opp nålen lite så nu går den bra som fan.
jag kanske har fel men min tändplatta går att flytta fram åtminstonne 7-8mm. sen om det blir jättefel om jag skulle göra det är ju en annan sak men säkert minst 7 mm kan jag flytta den. <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Flytta tändplattan ja ca 7-8 mm, men förtändningen kan bli max ca 3 mm vid brytaravsånd 0,35 mm <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar