Vi har fått en Limpcykel

Tips, frågor och allmänt snack.
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Vi har fått en Limpcykel

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Först måste vi tack vår kompis Raketeren som skänkt oss en kultcykel! Jossanslider_thankyou.gif Monaslider_thankyou.gif
Vi är nu stolta ägare av en 26" Crescent Limpcykel märkt automatic. Lack Polarblå eller himmelsblå. Fälgar el. bakfälg bör vara bytt då det är ett treväxlat torpedonav.
Vad tror ni om årsmodell och kan skärmarna vara original? Cykeln har pakethållare monterad med limpan var undanställd med cykeln och skärmen visar spår efter limp-montering.

Om jag inte låst fast den i bron och låset gått sönder, hade jag kunnat rulla fram den och fota bättre. Håll till godo tills vi lånat bultsax.

Bild

Bild

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag köpte en ännu mindre på Ekebyboda i helgen, ska ta kort på den senare.
tror det är 14" hjul på den <!-- </EdIndex> --></div>
Rolle

Inlägg av Rolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Originalskärmar är det definitivt! Baklyse är ej originalmonterat, pakethållaren hör inte dit. Detta kan vara en av dom cyklar som hade Sachs Automatic nav, eftersom det står AUTOMATIC på ramen, har aldrig sett detta förut. :wink: Årsmodell....1964-1966.

PS. Är det Nymansloggan på lykthållaren? Isåfall skulle jag säga att den är ifrån 1964 eftersom det troligen fanns Nymanslykthållare på lager efter flytten 1963. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Japp, det är Nymans loggan.
Det borde väl vara rätt svårt att få tag på ett fräscht Automatic nav... Men triplex funkar fint det med. Gillar att det är det s.k Speedway styret på den. Har hittills riktat framfälgen, men cykeln kommer att bli kanon med lite uppsmörjning och puts. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har jag vart iväg och fotat barnbarnets "nya" cykel, det va 17 " hjul på den.
Den får husera på flakan ett tag till, tills grabben kan cykla själv
Bild

Bild

Kedjeskyddet är lite trasigt, men det får man leva med för 200 ;-
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Rolle

Inlägg av Rolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad gör en DBS gaffel på en Monark :shock: :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Rolle

Inlägg av Rolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Japp, det är Nymans loggan.
Det borde väl vara rätt svårt att få tag på ett fräscht Automatic nav... Men triplex funkar fint det med. Gillar att det är det s.k Speedway styret på den. Har hittills riktat framfälgen, men cykeln kommer att bli kanon med lite uppsmörjning och puts.
Väntar som sagt på ett till Automatic nav, som ska ha finare navhylsa. Det navet ska sättas på min gröna Crescent. Då finns det ett nav kvar. Så om ni är intresserade... :idea: :?: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar