<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Man kan ju förstyva ramen, om du såg min gula.
Om man tänker att man vrider gaffeln i sidled. Den flexibiliteten skall man minska. Man kan svetsa kryss stag under motorn.
Uppe vid styrkronan kan man svetsa trianglar, mot styrkronan och mellan ramrören
Bakvaggan kan man "boxa" alltså en modell av ett u med dubbla plåtar framför hjulet.
Över och under vaggan ett plattjern, på högkant.
Motorfästet i raman kan man "boxa" med dubbla plåtar och distansrör emellan.
De här åtgerderna skall jag göra på mitt nya bygge. Kan ju tänkas att det blir classic banåka med den 50 cc <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->om jag ser rätt på bilderna så har du en tidig ram utan orginalförstärkningarna nedanför fotpinnarna.
dom vill gärna spricka precis framför fotpinnarna då.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja då har vi snurrat igång limp projektet,har påbörjat förstärkningarna på vagga och ram.
Fälgar beställda,ekrar får jag beställa senare.Har ingen susning om längd än.Ropade in en framgaffel på tradera,det såg ut som en byggsats.Får se vad som går att använda när den kommer.
Tänkte använda Leleu 120 navet bak om det går att få ok finish på det,fram trillade den här klumpen in i dag.Behöver nog lite våtservetter till den,vi får se om den går att använda.Vore kul med lite broms för en gångs skull
Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har ett exakt lika nav Honda 125 dubbenock. Det skall på nybygget med aluminiumfälg 18 tum <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Trillade in fälgbanor idag,så nu blir det att klura ut vilken ekerlängd som behövs.
Satsade på alu denna gång,får hoppas det blir bättre än Norscands kromfälgar som jag har på dom andra projekten.
Dom har en förmåga att rosta väldigt fort.
Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
fatchance skrev:Du får gärna avslöja något knep att räkna ut ekerlängden...
(Står också i begrepp med att ekra ihop hjul & nav som inte var tänkta
för varandra, och åker gärna snålskjuts )
Typiskt ... nån App försås . var det bara jag som hade huvudräkning i skolan
Det är ju bara att ta (cirkeldradien på fälgen minus cirkelradien på navet)i kvadrat plus (omkretsen på fälgen gånger 7/36 för tvåkors)i kvadrat
sen tar man röten ur alltihopa och då får man ... nej fan jag har glömt nåt det var nån sinus inblandad också
Jag ska sova på saken återkomer imorgon <!-- </EdIndex> --></div>