försöker ekra om mitt framhjul...nån som har koll?

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
164anders

försöker ekra om mitt framhjul...nån som har koll?

Inlägg av 164anders »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej har gort ett tappert försök att ekra om mitt framhjul ikväll..........det gick mindre bra.

jag tog compact framhjulet med grimeca nav och började systematiskt att ta bort eker för eker och sätta i nya som jag satte dit i 19" fälgen, efter en stund så var jag tvungen att ta bort compact fälgen för att få dit fler ekrar.

det var nog så det började gå snett, alla ekrarna är på plats men det går ej att spänna upp, jag har fått dom i för rak vinkel mot navet.

jag var ute och kollade på moppen en sväng men det är olika uppekrat fram resp bakhjul, framhjulet har större vinkel på ekrarna jämfört med bakhjulet.

Hur i helskotta ska jag gå till väga blir inte klok på detta. <!-- </EdIndex> --></div>
Tomas
Forumsponsor

Inlägg av Tomas »

--
Mustang 579 Sport -57
Crescent 1136 -59
Monarscoot 901269 -69
Zündapp 422 -56
Suzuki GT380 -72
Triumph Bonneville T120 -19
164anders

Inlägg av 164anders »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack det klarnade lite nu iaf. <!-- </EdIndex> --></div>
164anders

Inlägg av 164anders »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har jag lykats ekra upp hjulet!! blev många svordomar men när man väl kom på hur man skulle göra så var det......skitenkelt.

nu ska det bara fixas en hjulaxel och i med nya spårkullager samt balansera hjulet förstås <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar