Vad har ni med er på mopperundan?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
HUSQVARNA SPORT

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Halva garagett om det får plats men det går att köra ändå körde nästan hela blårök med punka fram det är toppen med kalitets gummi. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
HUSQVARNA SPORT skrev:Halva garagett om det får plats men det går att köra ändå körde nästan hela blårök med punka fram det är toppen med kalitets gummi.
Haha, Jag skulle ha varit med med mina innerslangar <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

HUSQVARNA SPORT skrev:Halva garagett om det får plats men det går att köra ändå körde nästan hela blårök med punka fram det är toppen med kalitets gummi.

:mutt: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
reggaefisken

Inlägg av reggaefisken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skulle fan vara bra att ha eltejp med sig!
I går när jag körde hem från jobbet (kl 23:30) så upptäckte jag att jord sladden inte fans till framlampan.
Körde 1mil genom skogen utan någon lampa, jävligt mysigt :D

Vad har ni najtråd till? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

reggaefisken skrev:Skulle fan vara bra att ha eltejp med sig!
I går när jag körde hem från jobbet (kl 23:30) så upptäckte jag att jord sladden inte fans till framlampan.
Körde 1mil genom skogen utan någon lampa, jävligt mysigt :D

Vad har ni najtråd till?
Naja fast lösa grejor med (tex jordkablar)

Hur skulle du använt eltejpen till det? <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->saker jag borde ha med efter ha råkat ut för att sakna det:
tändstift, tändkabel, färdigblandad extra bensin, lampor, 10 nyckel, tändstift nyckel. skruvmejsel. extra slang.

saker jag har med mig:
en systemet kasse och några kablar och mobil.

mobilen har hjälpt mig många långa promenader... bra att prata i när man går och puttar på mopeden några mil som sällskap. <!-- </EdIndex> --></div>
reggaefisken

Inlägg av reggaefisken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->eltejp????

http://www.kjell.com/sortiment/hus-halsa-fritid/ovrigt/tejp/aluminiumtejp-50m-p40095

Eller menade ni sån där svart kletig skit tejp??
Då använder jag nog gaffa tejp som faktiskt håller saker på plats!! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

reggaefisken skrev:
Vad har ni najtråd till?
Det var mycket bra att ha då fjädern till centralstödet på Raketen försvann i farten. Bara att binda upp stödet med najtråd och fortsätta turen. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Idag lärde jag mig en grej man bör ha i väskan.. En bit soppaslang!

Skulle åka till Hallstamoppers Rally idag, kl var c:a halv 11 (det började kl 11). Till min fasa såg jag att soppaslangen till moppen vad borta! Den hade inte lossnat av sig själv, för den satt rätt så hårt. Så någon hade ryckt den...

Med panik började jag leta efter den runtom golvet och överallt, men ingenstans fanns det att finna.. Så vad gör man när jag bara har 30 min kvar? Tog bilen och körde till verkstan! 3 mil tur och retur för att hämta soppaslang! Det gick fort dit. Tog mig fram och tillbaka på 20 min, montera soppaslangen, 3 min. Sen skulle jag tanka också...... Kom fram precis när klockan slog 10.59.

Så hädanefter kommer jag alltid ha soppaslang i väskan... <!-- </EdIndex> --></div>
Säcken
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Säcken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja brukar ha mä mig 1kg rökheroin ifall dä blir lite långtråkigt... <!-- </EdIndex> --></div>
reggaefisken

Inlägg av reggaefisken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du kommer inte långt på ett kg! :twisted: :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

reggaefisken skrev:Du kommer inte långt på ett kg! :twisted: :twisted:
Tillräkligt långt för att ramla av moppen, så säcken, du måste ha en flytväst så du ramlar mjukt. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag är så pass optimistisk eller naiv kanske, att jag ofta inte har nåt med mig. De gånger vi har fika med oss och ska en bra bit
kan det ibland slinka med nån mejsel,blocknyckel, tänstift å dito nyckel. Jag försöker att ha grejorna i så bra trim som jag kan.

Dom mopperallyn jag varit på sen återfallet -08 så tycker jag att det är en hel del som inte har sett över moppen innan körningen.
Många problem är nog självförvållat pga dålig eller ingen skötsel av grejorna.

Har man gått igenom skrotet och fixat allt som inte är schysst så har man goda förutsättningar att det funkar länge.
Hittills har jag haft tur, inget stopp på nåt rally. Endast ett kolvnyp ifjol på Mellsta med Schasen (Jofrab så kallad 60cc)

Dom problem jag haft har visat sig dom första milen efter att jag gjort i ordning ett nyköpt objekt. Typ dålig tändspole.

Sådär ja, nu har man bäddat för totalhaveri resten av livet. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I dag skulle jag behövt haft med en nippelnyckel, till bakhjulsekrarna.
I en paus efter vägen fick jag låna en lite skiftnyckel och drog ett halvt varv på alla ekrar.
Min son körde på 6 petade E-typen och plödsligt började det vingla. Men sådana små problen fixar man efter vägen. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har börjat ha med mig en komplett tändplatta och svänghjulsavdragare på långfärder, men annars så är det väl en uppsättning verktyg, ett tändstift och ett kedjelås. Har även funderat på att ha med en ny innerslang men ännu inte tagit steget fullt ut. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar