<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min farfar hade en 404 bensin (säkert den enda i sverige).
Han hade alltid problem när han skulle tanka, på den tiden var det ju betjäning vid pumparna,
han hann lagom stanna så hade nån finnig betjänt redan börjat tanka diesel
Tillslut skrev han bensin med stora bokstäver på tanklocket <!-- </EdIndex> --></div>
Nix, som du ser så kommer oljan längre framifrån än bakre tätningen.
Motorn är tät som en mussla.
På högersidan är det jag som sölat när jag fyllt på olja i TF727:an och på förarsidan så är det olja till servon som läcker lite lite å där har jag förstås också sölat lite när jag fyllt på.
Här är motorn ur för tändstiftsbyte bland annat:
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
En liten 300kilos klump på 440 kubiktum, eller ja, borrad ett snäpp så det är väl runt 446" numera vilket blir 7,3 liter.
Väger ju förresten under 300kilo numera då den är bantad med lite lättare bitar.
Viktbesparing på topplocken blev runt 25kilo och Performer RPM insuget jag satte dit bantade bort ytterligare 6-7 kilo.
mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
Nix, som du ser så kommer oljan längre framifrån än bakre tätningen.
Motorn är tät som en mussla.
På högersidan är det jag som sölat när jag fyllt på olja i TF727:an och på förarsidan så är det olja till servon som läcker lite lite å där har jag förstås också sölat lite när jag fyllt på.
Här är motorn ur för tändstiftsbyte bland annat:
Mvh Patrik
Ser att du kör med öppen vevhusventilation.
Min erfarenhet från mina V8-bilar är att de gärna svettas olja om man inte har en sluten vevhusventilation med fungerande PCV-ventil.
In särskilt mycket men tillräckligt för att det skall se skitigt ut och att det rinner en och annan droppe.
Orsaken är väl att den slutna vevhusventilationen ger undertryck på rätt ställe. <!-- </EdIndex> --></div>