Modell 1263

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Conny

Modell 1263

Inlägg av Conny »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej! Jag har en 1263 skoter med Husqvarnamotor, osäker på årsmodell? Det finns ett metallmärke "Maraton" på kåpan fram samt klistermärken i guld på sidorna på bakskärmen där det också står Maraton! Jag har bara sett att det brukar stå Cresent eller Monark på dom platserna på andra 1263 modellerna? Varför står det Maraton på min? Är det ngn specialmodell eller? Någon som vet?
Hälsningar Conny.......... :o <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
peezee
Kontakt:

Inlägg av peezee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min farfar hade också en monarkscoot med flintamotor, men den hette husqvarna!!! Tyvärr fick jag meka sönder den :cry: . Har aldrig sett en sådan sen dess!!! <!-- </EdIndex> --></div>
flora

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Maraton fabriken låg i Eskilstuna och det var Monark mopeder som dom satte dit sitt namn på, alltså har du en monarscoot fast med andra dekaler.
Jag har haft 2 st Maraton (Monarpeder). <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Precis som Flora skriver: Maraton är det samma som Monark, men efter 1963-64 då MCB bildades så är det även detsamma som Crescent och Husqvarna.
1263:an fanns som Monark, Crescent och Husqvarna samt Maraton. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar