Jag kanske plockar fram skarven igen, meningen är att den ska få riktig lack i vinter, den är bara "grundmålad" <!-- </EdIndex> --></div>
Skarven är helig, precis som vinkeln, det bara är så.Caddylasse skrev:Som känd orginalgubbe och stofil så lät jag bli att kommentera, just därför att jag inte skulle kunde skriva en kommentar utan att nämna skarven.
Annars tycker jag du gjort ett bra jobb. Alla gamla Dakota är värda att räddas.
Det är rätt. Man kan smycka sin Dakota som man vill. Sätta på störtbåge, högt buffalo - de var 30-35 cm då inte småfisiga som de är nu, ryggstöd och en massa smålampor som jag själv gjorde 76/77. Och krydda med ett italienskt effektrör som var snett avhugget i änden bak. Om den har uppsvängt avgasrör eller inte spelar ingen roll. (Många såldes med rakt även om de hade uppsvängda i broschyren runt 70, vad jag vet) Och att du räddat en ram som de flesta skulle ratat är beundransvärt. Tycker jag.blyfot skrev:Jag har sett att det finns uppsvängt på blocket men ja kan inte tänka mig att betala 1400:- för bara kröken, då ska man nog ha ett utgångobjekt med lite mer matching numbers.
Min tanke var inte att den skulle vara helt orginal, det finns ju dom som har objekt med lite bättre förutsättningar för det.
Jag försökte tänka tillbaka till då man va 15 och återskapa en dakota efter det istället.
Jag lovar dock att jag ska göra ett seriöst försök att ta fram skarven så det blir snyggt innan den riktiga lacken
Jag vet inte men jag kan känna att det många ggr är historien bakom som är lika intressant, som orginalutseendet från fabrik, att ta fram
Vad objektet varit med om och så. Det kan även återspeglas i restaureringen. Denna moppe har stått orörd sedan 1985 och tänker man på skicket som den var i redan då så har den nog hårdkörts och varit med om en del och den var extremt nära att dö och glömmas bort för evigt, ren tur att jag gav den nya vingar så den kan få nöta vägen och uppleva nya äventyr några år till.
Det är så jag tänker.