Växelpetare

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
volvomannen

Inlägg av volvomannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->förgasar inställning abc

man ska alltid börja med att få moppen att gå bra på fullgas, detta göres genom att hitta rätt huvudmunstycke, observera att motorn måste var riktigt genomvarm vid alla förgasarjusteringar.

När den går bra kan man laborera med mellanregistret göres via nåljustering.

när det är bra kan man börja med lågregistret göres via luftbränsle skruv alternativt eller oxå lågfartsmunstycket om nte skruvjusteringarn räcker till

Ett vanligt standardmått vad gäller luftskruv är att man skruvar ut den 2 varv från botten.

sedan kommer tomgångsjustering sist.

Vad gäller dåligt lågregister bör du eliminera alla felkällor först.

Hur är kompet, kanske dags att byta ringar o kolv?
Är radialtätningarna hela?
står tändning rätt?
är stift tändhatt tändkabel friska, har de någon gång bytats? <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
Robin9319
Kontakt:

Inlägg av Robin9319 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har nyss bytt tändhatt och tändplatta lågfartsmunstycket är 230 och huvudmunstycken är 150 nålen grejen är längst ner ställer jag upp den så går den Inge bra :) <!-- </EdIndex> --></div>
Robin9319
Kontakt:

Inlägg av Robin9319 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har ett annat problem till :/ min kopplingsgrej ligger emot fjädern och det där det tar emot eller något så när man lagt i växel och håller in kopplingen så kedjan hackar fram har försökt göra allt men vet inte hur jag ska fixa det :( <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har man låg resp huvudmunstycke börjar man med lågfart <!-- </EdIndex> --></div>
Robin9319
Kontakt:

Inlägg av Robin9319 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska jag byta lågmunstycket till något mindre eller CAD menar dun:) <!-- </EdIndex> --></div>
Robin9319
Kontakt:

Inlägg av Robin9319 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan man mäta en luftkyld cylinder på något sätt vill kolla hur varm min cylinder blir det blir mycket varmare än mina polare och dom kör oxå luftkylda :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Robin9319 skrev:Kan man mäta en luftkyld cylinder på något sätt vill kolla hur varm min cylinder blir det blir mycket varmare än mina polare och dom kör oxå luftkylda :)
Värme brukar man ju mäta med en termometer :wink:
Det kan bli varmt om tändningen eller förgasaren är felinställd <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
Robin9319
Kontakt:

Inlägg av Robin9319 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Okej är det Barbara en vanlig termometer :) jag ska byta munstycken och se om det blir bättre :) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar