<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser att mer och mer motorer som säljs på Tradera är styckade, dvs i mitt fall sachs 3vxl.
Motor
Kåpor
Växelmekanism
Växelkåpa
Tändsystem
Säljs var för sig.. Ger det bättre betalt eller varför sysslar folk med detta? Jag är lite irriterad på detta! <!-- </EdIndex> --></div>
Trender i att sälja motor?
Re: Trender i att sälja motor?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Ja, ofta ger det mer pengar. De flesta behöver nog inte en hel motor utan just någon av dessa delar du nämner. <!-- </EdIndex> --></div>Oldie skrev:Ser att mer och mer motorer som säljs på Tradera är styckade, dvs i mitt fall sachs 3vxl.
Motor
Kåpor
Växelmekanism
Växelkåpa
Tändsystem
Säljs var för sig.. Ger det bättre betalt eller varför sysslar folk med detta? Jag är lite irriterad på detta!
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det e nog som pälle säger. sen kan de va många somm köper skrotpartier med diverse bråte o sorterar lite o säljer lösa bitar som man ej vill ha liggande och andra kanske har glädje av! så gör iaf jag. har haft lite äggmotorsaker liggande en tid o rengör ngn bit o lägger ut! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->detta är intressant för mig. har en treväxlad hand och två tvåväxlade som jag funderar på att avyttra för att sponsra en rolig(fotväxel) motor.
eftersom de redan är mer eller mindre demonterade känns det som att det rätta är att sälja dem i delar? <!-- </EdIndex> --></div>
eftersom de redan är mer eller mindre demonterade känns det som att det rätta är att sälja dem i delar? <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->en fullt fungerande treväxlad är det nog ingen som styckar och säljer för att tjän pengar på. det är nog mest EKFmotorer och även vanliga fyrväxlade som det finns pengar att tjäna på det extrajobbet.
på 70-talet hjälpte jag några kompisar som inte klarade av att plocka ihop en sachsmotor. det ka ju tänkas att det fortfarande finns dom som går bet på att plocka lagerrullar och haka i kickmekaniken i rätt läge osv.
då är det väl enklare att sälja motorn i delar.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
på 70-talet hjälpte jag några kompisar som inte klarade av att plocka ihop en sachsmotor. det ka ju tänkas att det fortfarande finns dom som går bet på att plocka lagerrullar och haka i kickmekaniken i rätt läge osv.
då är det väl enklare att sälja motorn i delar.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
vissa delar e perfekt o rengöra med glasblästern. man får fram dolda sprickor o så som man kanske inte sett annars och kanske sålt som bra fast de egentligen var trasigt. <!-- </EdIndex> --></div>56:an skrev:Bra Niklas du har förståttNiklasHögberg skrev:..... saker liggande en tid o rengör ngn bit o lägger ut!
Fortsätt rengör putsa och lägg ut....
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248