Vad är det för skruv på förgasaren ?
Vad är det för skruv på förgasaren ?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har jag instalerat ett 3,5 kit på min sachs , går som en klocka på tomgång . men när jag skulle ta en försiktig tur med den så bara rykte den och gick ojämt ! det sitter en fjäderbelastad skruv brevid munstycket. vad är det för skruv ? och hur grundställer man en ny 12mm bing ? <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->fjäderskruven är .tomgång
ställ nålen på trotteln i något av mittlägena,
skruva ut det justerbara munstycket 0,5 till 3/4 delsvarv från botten, om den taktar skruva in, om den böööahr ut
nålen på trotteln kan kanske beöva justeras upp eller ner beroende på hur den går i mellanregistret.
Obs allt göres med genomvarm motor <!-- </EdIndex> --></div>
skruva ut det justerbara munstycket 0,5 till 3/4 delsvarv från botten, om den taktar skruva in, om den böööahr ut

nålen på trotteln kan kanske beöva justeras upp eller ner beroende på hur den går i mellanregistret.
Obs allt göres med genomvarm motor <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Jag har inte ställbart på nu , tänkte köra in cylinder och kolv först .... med det kanske är lättare med ett ställbart ! <!-- </EdIndex> --></div>volvomannen skrev:fjäderskruven är .tomgång
Obs allt göres med genomvarm motor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ställbart på nu ! och den verkar gå riktigt bra !! Provkörning inställd på grund av spöregn och mörker ( lyset verkar bara fungera om man drar omkopplaren uppåt , trots byte till en ny ) Tack för alla bra svar !! och jag vet nu att det var tomgångs skruven jag hittade !! M . <!-- </EdIndex> --></div>