Gillar Puch och Zündapp bäst. Limpa föredrages.
Kan vara i "projektskick" men helt inte alltför svårt, och gärna hyfsat komplett.
Prisklass: upp till 6500 någonstans...

Helst nära Göteborg... <!-- </EdIndex> --></div>
Om ditt val står mellan Puch och Zündapp skulle jag råda dig att välja Puch. Utbudet av reservdelar till rimliga priser verkar vara större. Som alltid bör man försöka hitta ett så bra exemplar som möjligt. Oavsett märke så förekommer det tyvärr nytillverkade delar av mindre god kvalitet. Om något säljs alltför billigt finns det som regel alltid en förklaring till detta. <!-- </EdIndex> --></div>Djungelraffel skrev:Jag är helt ny på detta, så även om du inte har någon moped till salu, så mottages hjälp tacksamt. Till exempel vilka modeller som är lättmekade, lätta (och billiga) att hitta delar till osv.
Inget negativt menat om Zündapp. Jag hade en som 15-åring och den var bra. Visst finns det gott om delar till dem i dag. Någon större erfarenhet av Puch har jag inte men jag har fått intrycket att många företag i Europa, utöver de här hemma, gör att priserna ligger på en lägre nivå. Säker är jag inte, det är bara en känsla jag fått. Kvaliteten tror jag är ganska likvärdig och vad man föredrar att köra och meka med är nog en fråga och tycke och smak. <!-- </EdIndex> --></div>bjo skrev:Jag får då säga emot lite, jag har både Puch och Zündapp, och tycker att Zündapp är goare att åka på, och lättare att meka med (man slipper alla rullager i motorn).
Reservdelar finns även till Zündapp (ex kjtools).
Men givetvis är inte Puch en dålig moped för det!
Nu har du allt rökat nått starktselma skrev:Välkommen,förstår av dina val av mopeder att du gillar att meka oavbrutet.
Nån rivig modell med en underhållsfri Sachs var tydligen inget att satsa på.
Dom finns faktisk i 2vxl varianter,för lite lugnare utflykter.
Sachs.......när du söker det där x-tra allt![]()