Hade själv en sprillans 77:a när jag var 15. Kan byta bort allt annat som jag har mot en sån. Den bästa robustaste enklaste och snyggaste moppe som nånsin funnits. Respekt

Tur man har alla dom där svåra grejorna då...compactrookie skrev:Braxmatte, prisbilden kan bero på att delarna är hutlöst dyra om man vill ha den skapligt komplett, dock konstigt att de skabbigaste kostar nästan lika mycket.
Mvh
<!-- </EdIndex> --></div>compactrookie skrev:Det var en hyllning till Gilera som heter duga, Levve, kär på riktigt.
Vilken lycka det måste varit att få hämta ut en sprillans, fick hålla tillgodo med en bättre beg, men var glad ändå.
Tror att du måste göra slag i saken om du hyser sådana djupa känslor för italienaren/ italienskan.
Ska gör mitt bästa för att den ska bli bra, men har inte riktigt kunskapen som många här har, kör ofta fast i småskit, lär mig efterhand och trivs som bäst i garaget.
Braxmatte, prisbilden kan bero på att delarna är hutlöst dyra om man vill ha den skapligt komplett, dock konstigt att de skabbigaste kostar nästan lika mycket.
Ja-jag älskar verkligen gilera touring. Det finns en kille i våran klubb som heter Ronny Sundell (Bollnäs) , Han har 3 st i kanonskick. Det är en kille som verkligen har stenkoll på dessa juveler. Här är bild på en av dom:
Uploaded with ImageShack.us
Lite kuriosa: En ny gilera kostade i oktober 1977 3 750 kr
Mvh
Lasse väss skrev:E-typen är en slav under Gilerankejsaren skrev:En touring vore väl nå´t för dig att putsa på tthuretture skrev:Men fan vad kul med ett Gilera bygge .Ser grymt bra ut .
jag har alltid tyckt att dom liksom är lite släkt med e-typarna.
![]()
Jo jag klurar på en sådan .jag vet vart det står en Gilera Trailkejsaren skrev:En touring vore väl nå´t för dig att putsa på tthuretture skrev:Men fan vad kul med ett Gilera bygge .Ser grymt bra ut .
jag har alltid tyckt att dom liksom är lite släkt med e-typarna.