<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad fasen gör man med sådana här förkrympta packningar?
Ska de blötläggas?
Om man ska det undrar jag i vad de ska blötläggas?
<!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sprit borde funka !
För när jag dricker det så sväller hjärnan så jag får ont i skallen dagen efter.... <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
pangerva skrev:Innebär detta att man monterar med "pisseblöta" packningar?
tror det e de man får göra ja! för torkar dem så krymper de väl lika fort igen. ja har blötlagt på de viset ngn gång när man köpt Nos packningssats som legat på hyllan många herrans år. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det finns väll bättre alternativ än vatten? Tänkte på när man skruvar ihop motor blir det samma effekt som när man kramar ur en tvättsvamp. Även om det inte är någon större mängd vi pratar om här.
Borde funka bättre med någon slags olja? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har lärt mej att om något är för litet, använd sträckolin, om det är något som är för stort , använd krympolin <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag blöter alltid mina packningar i ljumet vatten vid montering! jag tror vatten mängden är försumbar i detta fall har då inte haft några problem än
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja precis, den mängd vatten som pressas ur packningen är försumbar, blir nog mer vatten i motorn vid kondens. <!-- </EdIndex> --></div>