<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tjena jag ska klyva min motor i vintern jag har en ysmaha dt50mx 91 och jag undrar om det är svårt att klyva motorn på den med växellådan och det där skitet hjälp tack <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->svårt första gången, men gör man fel gör man om det ta kort på allt när du plockar isär.... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->DT50MX-motorn är en av de mest lättskruvade, så inget att vara orolig för. Bara diverse småsaker att tänka på, som att den svarta plastbulten (och grejerna den håller) på blocket under förgasaren måste bort innan det går sätta ihop motorn igen. Och så det uppenbara, försöker man bända isär blockhalvor gör man skador i tätningsytan och riskerar oljeläckage, använder man våld på annat (t.ex. hammare) är det stor risk att man skadar grejer då också... Hjärna är mer användbart än muskler. <!-- </EdIndex> --></div>
Robin9319 skrev:Aa men det är väl bara ta 2 mejslar
Om man bänder isär nått ömtåligt med två skruvmejslar, heter det nått annat än bända bara för att det är två skruvmejslar istället för en kofot och ett järnspett? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gräv ner hammaren nånstans i skogen innan du börjar att ta isär motorn och se istället till att du har plastklubba och träklubba redo för arbetet. <!-- </EdIndex> --></div>